Peugeot 406: 406 hdi 99 tankmeter zakt haast niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

deze wagen heeft 150000 km gelopen en nu opeens zakt de brandstof meter haast niet meer. Tankvlotter is getest en goed. Het is een uitvoering zonder com2000 en er zitten geen storingen in. Ook het snelheidssignaal komt goed binnen vlgs pp2000. Iemand enig idee?

wkhoek

Geplaatst door wkhoek (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb even in het schema gekeken maar,de tankvlotter is gewoon een potmeter waarbij de runner op een van de spoelaansluitingen zit.
Komt binnen op het instrumentenpaneel op pootje 11 en 12 van de 18v zwarte stekker van het instr. paneel.En loopt daarin via een processor.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

jemig, jij bent echt goed bezig! misschien moet ik dan toch maar een vlotter bestellen. Baat het niet, schaad het niet.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Eén nadeel volgens mijn gegevens zit er ook de opvoerpomp in en dat maakt hem niet goedkoper.wil ik het zeker weten heb ik effe meer gegevens van de auto nodig,bv chassisnr.

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Die pomp met vlotter is een duur onderdeel, als deze nog een bosch inspuitsysteem heeft dan zit de pomp zeker in de vlotter. Met de peugeot test app.kun je in de meting gegevens van het instrumentenpaneel zien hoeveel liter er nog in de tank zit. als dat ongeveer correspondeert met de hoeveelheid die in de tank zit en de meterstand corrspondeert niet dan is je instrumenten paneel defekt. Volgens mij heeft de bsi hier niet direkt iets mee te maken. Misschien dat oldtimer hier iets zinnigs op kan zeggen? Ik zal het morgen in de pauze opzoeken in een cursusboek oid.Ik raad aan om de auto af te tanken en dan te meten. Met pp2000 bedoel je toch de PPS laptop ?

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

P.T.nieker,volgens mij heeft in dit geval, bouwjaar 1999, de bsi nog geen invloed op de stand van de meter(te oud). Maar als ik het mis heb komt dat omdat ik onvoldoende gegevens van de auto heb, vandaar mijn vraag om het chassisnr.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

chassis nr volgt. Betreft inderdaad pomp en vlotter in 1, bosch. kost iets van 250 geloof ik. En ik bedoel inderdaad de pps labtop.
Zal eerdaags opnieuw de pps erop aan laten sluiten, misschien dat onze technicus nog eens wil kijken bij meting gegevens tav de gemeten tank inhoud. Heb ooit eerder zelfde euvel gehad bij een 406 uit 2001, hiervan was bij uitbouw van navigatie een snelheids signaal draad uit de stekker op de bsi los geschoten. Deze wagen is er echter spontaan mee begonnen en snelheidssignaal is ok. Meter zakt dus wel iets, maar na 500 km staat die nog op meer dan 3/4 vol. Tot dus ver bedankt in elk geval.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

Nou, komt ie dan het VIS nr: 80810780. Gaarne uw reaktie

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Het is dus volgens mij net zoals ik het gezegd heb dus de tankvlotter is te testen met een ohmmeter. Is die heel zit het dus in het instrumentenpaneel.Succes Oldtimer.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zal het eerdaags proberen eea eens te meten. uiteraard laat ik het dan weten. thanks zover.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

tankvlotter is binnen . met ca 2 week word ie gemonteerd

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

Vlotter is vervangen, meter werkt weer. Bedankt allebei!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum