Wie heeft er enig idee wat er zou kunnen zijn.
De kachel blijft koud en de Temperatuur van de Motor loopt op naar 110 graden.
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koelvloeistofniveau al gecontroleerd?
Ik heb vorige week het niveau gecontroleerd en die was goed, net weer even gekeken en deze was inderdaad onder niveau.
Toch wel erg typisch dat dat zo snel gaat, voorheen geen last gehad.
Ga het maar even in de gaten houden.
Bedankt
17 jaar
Dat zal inderdaad wel te weinig koelvloeistof zijn. De kachelradiateur zit op het hoogste punt, vandaar dat die het eerste zonder koelvloeistof zit en dus niets meer doet. Dat wordt dus lek zoeken. (de koelvloeistof pomp wil ook nog wel eens lekken (aangedreven door dist-riem), je ziet dit niet snel van buiten, want zit onder een kap).
17 jaar
Lucht in het koelsysteem?De waterpomp zal dan geen water verzetten en dus je motor niet koelen. Of je waterpomp is kapot
17 jaar
[quote=205freak]Lucht in het koelsysteem?De waterpomp zal dan geen water verzetten en dus je motor niet koelen. Of je waterpomp is kapot[/quote]
Klopt m.i. niet helemaal. Pomp zit lager dan de verwarmingsradiateur, dus kan nog prima in de vloeistof staan, terwijl boven in het systeem (in verwarmingsradiateur) lucht zit.
17 jaar
Ik heb dit probleem ook gehad bij een 406 1997 benz/gas. Kan idd goed duiden op een lekke koppakking en een garage zal dit ook snel concluderen. Let echter op als je auto op gas loopt. Ook een verdamper van het gassysteem kan lekken en gas in het koelsysteem persen. (Dure) Vervanging van je koppakking lost dan niets op. LPG kun je vaak ruiken bij de vuldop van je radiateur.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar