close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: puegeot 406 diesel1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 turbo

de blowers voor de radiateur draaien constant door op volle kracht,ook als de moter koud is. Zit onder het linkervoor spat bord een elektroniche regeleenheid??



Het probleem is op gelost!! ;;Richard; 306 cabrio;Ruben Rispens;Teun uit Lieren, allemaal bedankt voor jullie reactie hoogachtend.piet postma tytsjerk

Geplaatst door

piet. postma (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je airco uitzet dan, of zit dat er niet op?

Groeten Marcel

marcel6996 0

17 jaar

Die unit (bitron) is misschien kapot.

306 cabrio 0
badge

17 jaar

als je de oranje connector op de temperatuursensor lostrekt, dan gaan de vents ook beiden op stand 2 draaien.
Misschien zit deze wel los, heb je last van slechte contacten, of is je sensor overleden.

rubenrispens 0

17 jaar

Kijk even of de remlichten het nog doen. Zo niet, is waarschijnlijk een zekering van de remlichten doorgebrand, en bij een 406 1.8 16v benzine uit 1997 gaan de koelvinnen dan op volle toeren draaien.

Richard9710 0

17 jaar

Er zit idd, een regeleenheid achter het binnenscherm. Maar het kan ook een temperatuur sensor zijn (kleur bruin).
Er zitten tussen de twee vinnen in het ventilator huis ook nog 2 of 3 relais. Mogelijk zit hier een storing in.
Derde mogelijk is oxidatie in de stekkerverbindingen. vooral die achter de linker koplamp waar de kabelboom van de ventilator groep in de motorkabelboom verdwijnt.

TeunJ 0
badge

17 jaar

Hallo,

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 406,en oxidatie was bij mij het probleem.Ik heb alle stekkers zuiver gemaakt.Vooral de stekker van de koelvloeistofsensor had een probleem, vandaar het draaien op volle kracht bij mij wagen.

MvG Patrick

Produp 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.