Peugeot 406 Break: Koelvloeistof verlies via de dop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 110 PK

Laatst had ik koelvloeistof in de auto onder de de voeten bij de bestuurder. Uiteindelijk bleek de kachel radiateur lek te zijn. Deze is vervangen door de dealer, een rib uit m'n lijf.
Nu ging het lampje alweer branden en heb ik een halve liter bijgevuld. Rondom de dop zag ik veel koelvloeistof, het wordt er dus uitgegooid door overdruk. Voordat de kachelrad. vervangen werd, zag ik ook al eens een beetje vloeistof.

Moet dit de koppakking zijn en kan de kachelradiateur kapot gegaan zijn door overdruk?

Wat kost ongeveer om een koppakking te laten vervangen of hoeveel tijd kost het?

Wreckerrm

Geplaatst door Wreckerrm (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Type auto, motor en bouwjaar?

Wreckerrm (0), 17 jaar geleden

Bij het invullen was er iets misgegaan, maar de gegevens zijn weer toegevoegd. Excuces.
De auto heeft overigens 180.000 km gelopen

peutje406 (0), 17 jaar geleden

Bij mij was de koppakking stuk bij 236dkm. ook een 110pk HDI. Koppakking, met revisie van de cilinderkop heeft mij 1075 Euro gekost. Dit was inclusief vervangen van de distributiesnaar.
Na de reparatie verloor ik nog steeds koelvloeistof, na het vervangen van de dop van het koelvloeistofreservoir geen problemen meer.

Wreckerrm (0), 17 jaar geleden

Ik heb net gebeld met de garage. De koppaking blijkt idd lek te zijn. Tevens moest de kop gevlakt worden. De kop is opgestuurd en afgeperst. Gelukkig is ie niet gescheurd.
Nu zijn ze weer met montage bezig. Morgen kan ik em weer halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.