close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: koppakking lek of verdamper LPG lek

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Waarschuwing in het algemeen voor autos op LPG:
Indien de druk in het koelsysteem te hoog oploopt, er gas opborrelt na verwijderen radiatordop, het koelsysteem water verliest en je hierdoor problemen krijgt, wordt er (ook door erkende garages) al zeer snel geconcludeerd dat de motor een lekke koppakking heeft. Echter in een aantal gevallen lost het vervangen van de koppakking niets op. De verdamper van het LPG-systeem is opgenomen in het koelsysteem, om op temperatuur te blijven. Deze verdamper kan ook intern lekken en LPG in het koelsysteem persen, waardoor je dezelfde problemen krijgt als bij een lekke koppakking. Je kunt dan vaak LPG ruiken onder je radiateurdop. Als je zeker wilt weten of de LPG installatie de oorzaak is: ga een tijdje op benzine rijden nadat je het koelsysteem ontlucht hebt (ook draaiende op benzine). Krijg je nu geen overdruk meer in het koelsysteem dan is inderdaad de verdamper het probleem en niet de koppakking. Je kunt ook de verdamper uit het koelsysteem halen door de twee koelwaterslangen van de verdamper te halen en deze rechtstreeks op elkaar aan te sluiten. Bovenstaand verhaal om het zinloos vervangen van de koppakking (hetgeen vaak schijnt te gebeuren) te voorkomen......

Geplaatst door

jurgenvdv (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt ook even, vlak na het losdraaien van de radiateurdop, even een aansteker boven het gat houden

amplifier 0
badge

17 jaar

Klinkt aannemelijk ik zal er rekening mee houden.
Bedankt jan

depex406 0

17 jaar

Eens. Ook wel eens de oorzaak van koelvloeistofverlies, de verdamper.
Overigens zijn de altijd goed zelf te reviseren, tenminste dat is mijn ervaring met verdampers.

Riel 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.