klant kwam met de klacht dat de a/c opeens niet meer werkte van de ene op de andere dag. systeem is ruim voldoende gevuld. de drukregelaar (of hoe dat bij peugeot mag heten) op filter droger staat in de lage druk stand gewoon netjes doorgeschakeld. voor de zekerheid de stekker eraf gehaald en heb op 2 pinnen de accuspanning staan. voor de zekerheid de hogedruk kant nog even doorverbonden op de stekker maar de compressor slaat niet in. ik krijg ook geen sturing op de pomp. als ik meet vanaf +accu naar de 2 stekkerpennen bij de pomp meet ik op beiden de accuspanning. de spoel is iets van 1ohm (ff uit me hoofd gezegd). de dealer had me wel een schema gegeven maar ik heb geen diagnose apparatuur voor peugeot dus snel klaar met meten. nu heb ik hem bij de dealer neergezet en die zei dat deze airco niet met de tester uit te lezen is???? het is een 406 break met volautomatische airco. volgens de dealer zou er 1 zekering in de zekeringkast onder het dashboard zitten en verder geen relais. hebben jullie misschien nog suggesties want ik twijfel ff of je dit systeem niet kan uitlezen met de tester......ik heb hier al gelezen dat het wel kan namelijk???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal wel weer het A/C relais zijn, lees dit topic even http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i.... Als je het relais wel hoort schakelen bij het bedienen van de A/C knop maar de compressor krijgt geen spanning weet je dat het dit probleem moet zijn.
hoi, bedankt voor je reaktie.
probleem is vandaag uiteindelijk toch redelijk snel verholpen door de lokale peugeot collega. een regeleenheid defect geloof ik, waarschijlijk dus de BSI waarover ik al meer heb gelezen
Inderdaad, in deze BSI zit het beruchte relais. Jammer dat een BSI een paarhonderd euro kost en dat het relais dat hierin defect is maar een of twee euro kost..
Ook mijn airco (406 2.0 HDI) gaf de nodige problemen. Soms wel, soms niet koelen (lees: schakelen), soms beperkt met hoge bovendruk. Probleem bleek uiteindelijk te zitten in de veel besproken BSI.
Met dank aan de vele tips op dit forum een nieuw relail gemonteerd van een paar euro, airco werkt weer prima.
Het originele relais nog even open gesneden, 1 van de contactpunten had het nodige te lijden. Aangezien het relais nog niet zo'n verregaande staat van ontbinding verkeert als andere relais broertjes (of zusjes?) op deze site, een plaatje bijgevoegd. Soldeerpunt rechts bovenin betreft probleem. Hierdoor schakelde ie soms wel en soms ook weer niet...
[url=http://img210.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img210.imageshack.us/img210/6432/...[/img][/url]
16 jaar
Ik heb er deze week ook een ,ik heb er jaren terug al een relais naast gezet,maar nu werkt de airco niet
als ik de massa in de BSi aan stuur slaat de compressor in ,maar de ventilator niet.
Het systeem is wel vol ,werkt soms wel en dan weer niet Met de DIAG kan ik de motor ECU niet uitlezen,
met een Bosch testkast wel.
De buitentemperatuur geeft wel 40 graden aan,kan dat een probleem zijn.
Ik had laatst een 206 Hdi die gaf min 10 graden aan ,airco deed niets ,andere buitentemp sensor en deed het weer
Ik heb hem weer aan de praat een draad bij de pressostaat was inwendig weggeoxideerd,nieuwe stekker eraan en hij doet het weer
Alleen was nu ook een leiding doorgescuurd op een kunststof steun,die moest gerepareerd worden en het systeem opnieuw gevuld
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar