Achter in de kofferbak zit een accu LI D-12V-40 Ah, type 5600 JZ.
De peugeot dealer kan mij niet vertellen wat voor soort accu het is.
De accu moet vervangen worden en ze willen er een gewone accu inzetten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een accu die geheel vloeistof dicht is. En het is geen startaccu.(kan niet een korte tijd een hoge stroom leveren) Voor de rest is er niet zo veel bijzonders mee dacht ik. Ik zet er meestal dus de 5600JZ in om dit soort discussies met klanten te voorkomen. Maar ik eigenlijk geen reden bedenken waarom een gewone accu niet zou functioneren. Misschien andere forumlezers wel?
Misschien de vorming van gassen tijdens het opladen ??
Ja natuurlijk,stom dat ik daar niet aan gedacht heb. De accu staat in een niet geventileerde ruimte.
en een 807 dan...
de kofferbak is wel degelijk geventileerd, tenminste als je rijd....
In een 807 mag een gewone accu,das ook weer onlogisch toch. Of heeft het bij de 607 misschien met het dual accu systeem te maken? Op de voorste accu staat altijd zo'n sticker dat er nog een accu aanwezig is in de auto. Die voorste is ook weer speciaal voor 607 de 5600JY 800EN. Die zit in in geen 1 ander model.
de tweede batterij is voor voeding van het interieur, ook al is deze defect en brandt geen enkel lampje op het display, starten zal wel lukken. destijds met 1 batterij waren er wel eens leeglopende batterijen vnl door het alarm, ze hebben er dan een tweede ingezet ,omdat vooraan te weinig plaats was voor een grotere batterij, en dan hadden we veel ongewenste alarmen door deze kleine batterij die langzaam stuk ging en de klant niets merkte omdat ze niet nodig is om te starten
Als de 2e batterij stuk gaat wil de wagen niet meer open met de zender van de cv.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar