Hallo. Ik rijd al weer wat jaartjes in mijn 607, en met veel plezier moet ik zeggen. Heb ook nooit noemenswaardige storingen gehad, maar tegenwoordig wordt ik helemaal gek van dat ding.
We hebben op de melding van de auto eens wat olie bijgevuld en schijnbaar niet helemaal de dop goed strak aangedraait.
Daardoor is het blok aan de bovenkant wat vervuilt. Was gelukkig niks ernstigs gebeurd, maar nu beweerd
de dealer dat de bobines nat zijn geworden door de olie en dus vervangen moeten worden.... (tuurlijk !!!)
Afin nu komt bij tijd en wijlen de mededeling dat de antivervuilings eenheid niet goed zou werken.
Wat veroorzaakt dan die fout ? en waar zit dat ding ? Want ik wil weten wat hier gaande is....
Volgens mij heeft deze auto last van een scala van electrische zaken, want de bediening van diverse elementen op de middenconsole is soms gedeeltelijk dan weer helemaal niet mogelijk. Radio ed aan uit zetten gaat wel, maar het volume weer niet net zoals het wisselen van de cd's en of radiostations, Laat staan de je de functies voor de verwarming. en of climate control
kan bedienen. Euvel Losse stekers ? En hoe haal je die console uitelkaar. Man wat een plastic meuk is dat toch tegenwoordig. Bagge !
EN nog een vraag.... Hoe kan ik als hobbyist een een simpele manier de odb2 codes uitlezen/resetten . Wie helpt
alvast dank voor de geboden hulp !!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Merk je iets aan het rijgedrag van de wagen, stotteren, inhouden enz. Als de wagen bij de dealer is geweest vanwege de melding antivervuilings-eenheid, welke storing is er uitgelezen?
Misschien moet je eens beginnen met gewone benzine er in te gooien i.p.v. "en alles wat er in kan hihi"
Je andere vraag zou misschien ook een richting opleveren bij uitlezen.
Is je bedoeling waarschijnlijk ook vanwege je laatste vraag?
Bobine is zelf eenvoudig de controleren. Kunstof kap eraf, stekker los en drie bouten die los moeten. Dan kun je de bobine eruit pakken en even kijken hoe deze eruit ziet. Als deze onder de olie zit kan dit best het probleem veroorzaken. Controleer ook de "spenen" even. De olie kan ook in de schacht van de bougie verdwijnen en problemen veroorzaken.
Om verder diagnose te kunnen plegen moet eerst duidelijk zijn wat voor storing er in zit en of de auto verder goed loopt.
[quote=Bigfoot]EN nog een vraag.... Hoe kan ik als hobbyist een een simpele manier de odb2 codes uitlezen/resetten.[/quote]
Apparaatje kopen dat dat kan of een interface die op een laptop kan worden aangesloten met bijbehorende software en je kunt codes lezen en resetten.
Maar of je met de gegeven informatie dan ook iets kunt repareren? Heel vaak zijn de omschrijvingen van de codes cryptisch en vaak ook een gevolg van wat anders.
Strikt technisch gesproken kun je geen OBD2 codes lezen, dan kan alleen in Amerika. Hier gebruiken we EOBD.
De lezers voor EOBD en OBD2 zijn de zelfde.
Verdere info over EOBD: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Ik heb een OBD2 tester voor Franse auto's gekocht in Boxmeer en deze werkt goed, alleen voor het interieur heb je het originele programma met interface van Peugeot nodig. PLANET2000 of DIAG2000.
Zelf heb ik nog een probleem met de radio rt3 maar dit kan ik niet uitlezen. Ik ben nu wel bezig met het programma
PLANET2000 met interface, maar de hobby moet wel betaalbaar blijven en ik weet nog niet wat dat gaat kosten.
15 jaar
[quote=hans4074]Merk je iets aan het rijgedrag van de wagen, stotteren, inhouden enz. Als de wagen bij de dealer is geweest vanwege de melding antivervuilings-eenheid, welke storing is er uitgelezen?
Misschien moet je eens beginnen met gewone benzine er in te gooien i.p.v. "en alles wat er in kan hihi"
Je andere vraag zou misschien ook een richting opleveren bij uitlezen.
Is je bedoeling waarschijnlijk ook vanwege je laatste vraag?[/quote]
Ahum, was maar een geintje.... En de motor, neen die loopt uitstekend, als ik lekker wil blazen met dat ding dan kan dat, houd niet in, pingelt niet stottert niet. Neen Heeft zelfs bijna 174.000 Km op de teller staan en loopt nog als een zonnetje. Er wordt immers elke dag een dikke 140 Km mee getuft. en die bak rijd super. lekker stil, giga goede geluids instalatie ,'standaard ingebouwd' neen ik ben best tevreden alleen dit euvel he ? Het is erg hardnekkig en wil maar niet weggaan...
En vwb de techniek, ik ben kundig genoeg, Ik ben zelf werkzaam in de lineare versneller technieken met oa ultra hoog vacuum straling, een hoop mechanica electronica, hoogspanning etc etc. dus dat is het probleem niet. Ik vind allen dat er tegenwoordig niks meer te doen is aan de auto's, Je hebt er naast een pens geld ook het nodige gereedschap voor nodig, en dat beteed ik liever aan m'n Motor, Want dat is pas lekker knalle !. Die auto moet heel blijve en gewoon lekker rjden dat alles..
15 jaar
[quote=baur21]Ik heb een OBD2 tester voor Franse auto's gekocht in Boxmeer en deze werkt goed, alleen voor het interieur heb je het originele programma met interface van Peugeot nodig. PLANET2000 of DIAG2000.
Zelf heb ik nog een probleem met de radio rt3 maar dit kan ik niet uitlezen. Ik ben nu wel bezig met het programma
PLANET2000 met interface, maar de hobby moet wel betaalbaar blijven en ik weet nog niet wat dat gaat kosten.[/quote]
Ahum Diag 2000 V07 2004 versie heb ik. 2 cd's
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar