Allen ,
Heb sinds kort het volgende probleem met mijn Peugeot 406 HDI 90 pk / Bosch-brandstofsysteem /05-2000 :
Plots begon de auto in te houden / stotteren en uiteindelijk afslaan. Na soms lang door starten of wachten slaat de motor uiteindelijk weer aan, maar heb soms wel , soms niet het volledige vermogen. ( de ene keer stottert de motor , of houdt in wanneer ik vermogen vraag , de andere keer reageert de motor zoals het hoortmet volledig vermogen.
Ik heb bij de plaatselijke Peugeot-dealer middels de OBD-stekker uit laten lezen, met daaruit de volgende storingsmelding: " lage druk / hoge druk brandstof "
Ik ga nu controleren of tijdens het afslaan / stotteren de lage-drukpomp in de tank spanning blijft krijgen, middels een parralel geschakeld ledje op de stuurspanning van de pomp. ( even afwachten dus..)
IEMAND EERDER DIT PROBLEEM GEHAD ?, EN HIER EEN OPLOSSING VOOR GEVONDEN ??
NB - Brandstoffilter is 12000 km geleden vervangen...
Hoor het graag... bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Horen wij ook van U ? bedankt alvast voor uw medewerking.
Gr. paul (Moderator Problemcar)
Hallo Paul,
Zover als mijn geheugen gaat , heb ik op mijn vorig "probleem"( betreft het raamsluit-module ) gereageerd op de tip die viel ,omtrent het downloaden van de Peugeot-box /dealer.
Echter , heb ik hier niet een bevredigende oplossing uit kunnen halen , en wacht dus eigenlijk nog opdat er iemand is met een praktische oplossing....
Wat betreft het nieuwe "probleem " met het inhouden /brandstof van de Peugeot 406 , ben ik ook nog afwachtend..
Dus vanwaar de vraag ,of u iets van mij hoort..?
Groeten , Hans
14 jaar
NB- Ik heb gemeten op de voedingsdraden naar de lage drukpomp in de tank, en daar blijft , zoals het hoort,spanning op staan tijdens het draaien van de motor. ( dat zit dus goed...)
Of de pomp ook daadwerkelijk opbrengst heeft tijdens de storing , is me nog niet helemaal duidelijk...
NB - Mijn focus ligt op de lage druk brandstof aanvoer , omdat A: De storingsmelding mij die richting uitstuurde , en B: De algemene mening bij de daler was , dat hier vaak de problemen zaten. MAAR HET KAN NATUURLIJK OOK HEEL WAT ANDERS ZIJN, WAAR DE STORING VAN KOMT...., ( SENSOR COMMON-RAIL , HOGEDRUKPOMP-SENSOR , ENZ , ENZ, )
Hans
14 jaar
Hans
Zover mijn geheugen gaat is er niet gereageerd:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Ondanks dat de aangedragen info misschien niet geheel bevredigend mag zijn stellen we het geven,
van enig feedback toch erg op prijs.
Het veelvuldig uitblijven van feedback is op dit forum ergenis nr.1
Vandaar de herinnering.
Gr. paul
Tja... ik ben nu een kleine 1000 km verder , en het "probleem" heeft zich nog niet weer voor gedaan.. vreemd( maar goed natuurlijk ! ) vertrouwen is er wel een beetje af , dat wel.
( topic sluiten ?? )
Hans
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar