close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Airco

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.O HDI

Beste problemoplosers,ik heb onlangs mijn airco laten bijvulen met 600g,voor twee dagen was er geen problem maar dan begon het ,eerst was er sissend geluid als ik de airco aanzet (die kwam uit de dashboard-ventilatie),dan werkte alles weer normal,dan verloor de airco vermogen ( als ik in lage snelheid gas gaf werkte airco goed), en dan was het gedaan...geen airco, er was nog 200g,waar zijn die 400g?!?.Dag later was systeem leeg. Ik heb in de airco systeem 16 bar druk gezet ,er was geen lekagge.Compressor werkt prima,bsi schakelt normal,dus wat kan het zijn?? Condensor? Veiligheid ventiel in het compressor? UV test heeft laten zien dat compressor zat onder groenevloeistof ook de O-ringen van condensor waren groen? Lek ??????Maar volgens de koelingspecialist was dat door de slechte behandeling van de garagist met UV vloeistof en da systeem werkt perfect. Dus, Terug bijgevuld,alles werkte perfect voor 7dagen en dan weeraal leeg.Wat moet ik doen? Lekagge gaan testen,opnieuw?

Geplaatst door

oliver406 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat een story zeg, kan er geen touw meer aan vast knopen.

Dus volgens de koelingsspecialist was er geen lek!! maar een slechte behandeling van de garage?

Wat denk je dat de UV test aan geeft als de compressor en O/ringen vol zitten met groene aanslag...
Er zit dus wel degelijk een lek in het systeem op die plaatsen waar alles groen is, zeg tegen die zogenaamde airco specialist dat ie beter cremekes gaat verkopen.

TheoStek 0
badge

16 jaar

Pomp is zeker lek.
Overal waar de kleur zichtbaar is zal
gerepareerd moeten worden.

Succes, Pascal

En kijk ook gelijk of er achter de motor van de fan(s) aan de voorkant van de auto UV te vinden is op de warmtewisselaar. Dat is bij de 406 een zwak punt. Ik heb het ook gehad en een lek is bijna niet te vinden omdat de fan naar voren moet om de lekkage te zien.

Richard9710 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.