Peugeot 406: Airco compressor slaat niet aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: XU7BJ

Hallo,

Ik ben op zoek naar het schema van de aansturing van de airco compressor van een 406 uit 2000 met de acht laatste cijfers 81042640. Kan iemand mij daarmee helpen ? Het is een handbediende versie airco. Hij slaat niet aan ondanks dat er voldoende druk op het systeem staat. Hij is leeggemaakt en opnieuw gevuld met 750 gr. Het relais in de BSI heb ik eruit gehaald en getest, het schakeld goed, ook hoor je het relais schakelen als je de airco inschakeld. Toch heb ik het relais in de BSI preventief vervangen. Maar geen spanning op de koppeling van de compressor, ook niet met een testlamp op de aansluit connector. Ook gaan de ventilatoren niet op halve kracht draaien, zoals dat gebeurde als je voorheen de airco inschakelde, terwijl ze dat wel goed doen als de motor boven een bepaalde temperatuurkomt Pressostaat is ok volgens mij. Ook de zekeringen zijn goed. Wat kan er nog meer roet in het eten gooien? Kan iemand mij helpen met een schema zodat ik wat beter kan foutzoeken? Adviezen zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

muj

muj407

Geplaatst door muj407 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 11 jaar geleden

Alle beveiligingen even nalopen of er niet een van actief is. Werken andere sensoren verder goed ?

muj407 (0), 11 jaar geleden

Hallo,

Ik moet denk ik mijn vraag anders stellen, ik weet dus juist niet welke sensoren dit type airco behalve de pressostaat nog meer heeft en waar ze precies zitten. Het is dus geen geregelde AC hij heeft alleen een aan/uit knop.

Heeft de ventilator regeling voor de motor ook nog invloed op de aansturing van de airco.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een elektrisch schema van dit type Peu, of een plek waar ik het schema kan kopen.

muj

Pascal Limpens (0) PRO, 11 jaar geleden

Heeft deze auto aan de voorkant in het ventilatorhuis 2 relais zitten (in een plastic box)?
Komt veel voor dat deze stuk en/of slecht contact maken. Deze zorgen nl voor de juiste aansturing van
je ventilatoren.

Succes, Pascal

muj407 (0), 11 jaar geleden

Probleem is opgelost. Door een fout in het instructieboekje zat ik bij de verkeerde zekering te zoeken. De koppeling van de pomp heeft sluiting en daardoor knalde de zekering eruit. Ik heb de pomp vervangen want ik heb twee jaar geleden de koppeling al eens vervangen. Ik vertrouw de pomp niet meer, nu nog laten vullen.

Bedankt voor het meedenken.

Hans4040 (355) PRO, 11 jaar geleden

Dus jij hebt die 750 gram gewoon in het milieu laten wegstromen....

muj407 (0), 11 jaar geleden

Beste Hans4040

Ik vind dit een vervelende bericht, waarop baseer jij dat ik mijn airco vulling in het milieu heb laten wegstromen ? Als je bij de garage bent en de airco check is gedaan en het blijkt dat je airco pomp stuk is dan laat je toch gelijk je airco weer leeg halen zodat je zonder het milieu te belasten de airco pomp kunt vervangen. Niet gelijk van het slechte in de mens uit gaan a.u.b. Je zou als moderator een neutrale vraag hebben kunnen stellen, bijvoorbeeld: wat heb je gedaan met de airco vulling voordat je de pomp demonteerde? o.id.

grtz Jan

Hans4040 (355) PRO, 11 jaar geleden

beste muj407, je schrijft :
"Ik heb de pomp vervangen, nu nog laten vullen."

Dat komt op mij over alsof je het zelf hebt gedaan, dus laten leeglopen en pomp vervangen.
Misschien een beetje ongelukkige communicatie, maar het zij zo....
Als de airco door een garage is leeggehaald, is er niets aan de hand.



mvg.
Hans

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

@muj407,
De moderator en wij hebben geen glazen bol waar we doorheen kunnen kijken, dus zul je in feite alle correspondentie moeten vermelden ! dat wordt door menig persoon niet gedaan.
Laat staan dat er op topics wordt gereageerd van 2 jaar geleden, zie mijn onder schrift..
Je zegt zelf, dat de moderator een neutrale vraag zou kunnen stellen ! in hoe en wat e.d.
Waarom vermeld je dat dan zelf niet !, de moderator (Hans) had dan zeker niet zijn reactie geplaatst..
Er wordt te veel aan de airco gekloot en niets of minder vermeld, ? dus waar ligt het probleem.
Bij jou, want je vermeld geen verdere gegevens, dan had Hans als dienst doende moderator NIET gereageerd !
Schuif dat niet hier naar toe, maar leg het bij je zelf.

muj407 (0), 11 jaar geleden

Beste Hans

Ik zal in het vervolg uitvoerig mijn stappen beschrijven van wat ik gedaan heb, als ik weer eens een probleem heb. Dan voorkom je misverstanden.

grtz, Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum