Peugeot 406: Antipollution fault

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 110 PK

Hallo,

Wij hebben een Peugeot 406 uit mei 2001, loopt perfect, altijd goed onderhouden.
Nu hebben wij zaterdag bij een goedkopere tankstation getankt, en na 300km. gereden te hebben zonder mankementen hadden we even gestopt om drinken te halen.
We komen terug bij de auto, start niet meer.
Startmotor sloeg aan, maar de motor pakte niet.
ANWB bijgeweest, en zei dat de benzinepomp in de tank kapot was.
Dus hij aan het tikken, en hij liep weer. (geen melding van Antipollution-fault)
Wij helemaal blij aan het rijden, maar na 10 minuten viel alles uit, Toen kwam wel de Antipollution-fault in beeld.
Weer ANWB erbij, en nu had de pomp het begeven.
Nieuwe pomp achter erin, gewoon rijden, alles deed het perfect, maar na een 70km. begint de auto te stotteren, en weer die rottige melding, en de auto starte niet meer.

Wij zijn naar de dealer gereden, elke keer accupool eraf halen, zodat de computer zich resette, anders deed hij het niet.
Aangekomen bij de dealer, leesde ze de motor uit, en nu was de pomp voor kapot.
Die vervangen, 450 euro verder, motor liep perfect, 40km. later, de auto blijft paar seconden doorlopen, na hem van het contact gezet te hebben, en weer gaat het lampje van de pomp branden, en antipollution fault.
Wat kan het nu weer zijn? ik heb al op internet gekeken, maar daar heb je allemaal verschillende dingen.

Graag hulp nodig.

Gr. Maik Weierink.

Maik22

Geplaatst door Maik22 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

harry4203 (660) PRO, 15 jaar geleden

het kan zijn dat er door de defecte pomp in de tank slijpsel in het brandstofsysteem zit waardoor nu weer de hd-pomp of de railsensor stuk is. toch eerst maar weer uitlezen, en het brandstoffilter openmaken om te kijken of er rommel in zit.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

benzinepomp in de tank ? ...

hoeveel is de KM stand? controleer het gasklephuis, druk sensors van het FAP filter, en zo als harryt zei nieuwe brandstof filter en oude open maken .

heb je ook foutcodes ?

Maik22 (0), 15 jaar geleden

Ok, we hebben de pomp achter vervangen, deze geeft constant diesel door naar voren.
Voor zit ook een nieuwe pomp in, een heel klein geval van Bosch, maar toch zon 450 euro.
Hij geeft nog steeds aan Anti pollution fault, en volgas komt hij niet boven de 3.000 toeren.
Ook loopt de motor stationair door, nadat je hem van het contact hebt gezet.
We hebben de boordcomputer al een paar keer gereset, maar hij blijft de foutmelding aangeven.
En nu slaat hij ook naar een aantal seconden vanzelf af, en is daarna vaak wel weer gewoon te starten(voor zolang het duurt).

een Renault monteur zei dat het misschien ook de HD-pomp kon zijn, is dat de reden waarom wij het vermogen kwijt zijn?
Oja, het is allemaal begonnen met een kapotte tank element pomp.
De km. stand is bijna 280.000

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Laat de auto eerst eens uitlezen op storingen, alleen resetten is niet voldoende. Op deze manier is het alleen maar wat gissen naar wat het probleem veroorzaakt. Gissen is missen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

is het brandstof filter vervangen voor een ORIGINELE !!!! ?

Maik22 (0), 15 jaar geleden

Nee, nog niet gedaan.
Geeft hij daar ook Anti Pollution fault voor aan dan?
Zal ik morgen meteen achteraan gaan.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

even er mee wachten is er recentelijk ook verkeerde brandstof getankt ?

http://amtgarageforum.nl/forums/thread/7...

Maar ik ben gebeld door de chef werkplaats van autopalace zwolle, en die had met het zelfde probleem en klachten te maken gehad. Dit zat em na lang zoeken in het slecht sluiten van de smoorklep. Daar hebben ze toen het complete gasklephuis vervangen, met succes. Dus het wachtten is even op het gasklephuis, wat deze week binnen zal zijn. Zodra ik meer weet post ik het zeker hier


maar zoals gezegt UITLEZEN MET DEALER SOFTWARE !!!!


trouwens meschien heb ik het fout maar is het niet vertaald storing uitlaat gas?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Maar uhhh, citroen monteur, dat gaat over een benzine met een een 3FZ motor, dit hier iseen RHZ HDi 110pk.

Maik heb je al storingscodes ?

Maik22 (0), 15 jaar geleden

Wij brengen hem Donderdag naar de Dealer, omdat de monteur dan terug is van vakantie.
Morgen dus even de brandstof-filter nakijken, en eventueel vervangen.
Het is een CommonRail diesel,
Misschien dat het handige informatie is, maar we zijn dit jaar met de auto naar Kroatië geweest, misschien dat ze daar of onderweg slechte diesel gehad hebben?
En het was na een tankbeurt bij de BP, en toen we de pomp uit elkaar haalde, toen stonk het naar Benzine, Raar, want het is een diesel.

maarjah, nagaan kun je het natuurlijk niet.

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Citroenmonteur, wat betrefd je vraag over antipollution fault, dit betekend inderdaat storing uitlaatgas. De 406 D9 tot augustus 2001 had geen nederlandse vertaling op de display, alleen engels/duits/spaans etc. Overigens, antipollutionfault oftewel storing uitlaatgas is een een algemene foutmelding voor heel veel storingen waarbij ook het motormanagementlampje aangaat.

PT nieker

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Tsja als je er zeker van bent dat het benzine was, zou ik toch terug zijn gegaan naar die BP pomp. Het zou je eigen fout kunnen zijn geweest, maar sluit ook niet uit dat er bij de pomp in een verkeerde tank gelost is. Dat komt heel af en toe wel eens voor.

Maik22 (0), 15 jaar geleden

Het bonnetje niet meegenomen, dus het is niet aantoonbaar.
We zijn al terug geweest naar de pomp, daar hadden we de zwarte pomp genomen, Diesel dus.
Maar, Storing Uitlaatgas, dan denk je toch dat het bij de uitlaat hangt.
Misschien een ander onderwerp, Met die pomp vervangen moest de tank er onderheen, het was al half 12 dus, werd het allemaal een beetje ruw.
Toen is de Demper afgeknapt, die hebben we heel netjes gelast, en zit er dus gewoon weer onder. Kan hij het daardoor ook blijven aangeven?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Citroenmonteur, wat betrefd je vraag over antipollution fault, dit betekend inderdaat storing uitlaatgas. De 406 D9 tot augustus 2001 had geen nederlandse vertaling op de display, alleen engels/duits/spaans etc. Overigens, antipollutionfault oftewel storing uitlaatgas is een een algemene foutmelding voor heel veel storingen waarbij ook het motormanagementlampje aangaat.

PT nieker[/quote]
ok bedankt weet ik dat had al wel zo'n vermoeden.

ontopic:


De Citroën C5 (ph1 vooral) heeft ook snel last van Storing uitlaat gas zoek maar eens. een oplossing kan zijn dunnere olie er in ivm slechtere werking klepstoters. MAF sensor reinigen wil ook wel eens helpen maar het blijft gissen zonder codes. ...

306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]De Citroën C5 (ph1 vooral) heeft ook snel last van Storing uitlaat gas zoek maar eens. een oplossing kan zijn dunnere olie er in ivm slechtere werking klepstoters. MAF sensor reinigen wil ook wel eens helpen maar het blijft gissen zonder codes. ...[/quote]
Maar dan hebben we het over de EW10J4 motor, benzine dus.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=306 cabrio][quote=citroënmonteurtje]De Citroën C5 (ph1 vooral) heeft ook snel last van Storing uitlaat gas zoek maar eens. een oplossing kan zijn dunnere olie er in ivm slechtere werking klepstoters. MAF sensor reinigen wil ook wel eens helpen maar het blijft gissen zonder codes. ...[/quote]
Maar dan hebben we het over de EW10J4 motor, benzine dus.[/quote]
waar ... elleende DIE PSA handel :P (geintje)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.