Peugeot 406: auto accelereert onregelmatig bij langzaam gas opbouwen.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

Motor houdt in dan wel accelereert onregelmatig. Als je gewoon het gaspedaal diep intrapt merk je er niets van, maar wel als je langzaam gas opbouwt. Je merkt het vooral in 1e en 2e versnelling. Logisch want die overbrengingen zijn het kortst. Soms houdt de motor in en soms accelereert de auto plotseling bij een bepaalde stand van het gaspedaal. Ik merk het verschil goed omdat ik 2 soortgelijke Peugeots heb gehad, één uit 2001 die gewoon normaal soepel accellereerde en één uit 2004 met genoemd probleem.
Wat er al is gedaan: buis van de EGR schoongemaakt, Swirlklep bediening vernieuwd en gecontroleerd of de swirlkleppen soepel openen, vacuumcircuit en vacuumsolenoids getest, gaspedaalpositiesensor vervangen, MAF sensor vervangen. Turboslangen gecontroleerd op scheuren.
Wie het weet mag het zeggen.

Nicowico

Geplaatst door Nicowico (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien even naar een dealer die schoongespoten EGR kleppen heeft liggen, en ze als zijnde nieuw verkoopt.

Nicowico (0), 12 jaar geleden

Nou, de pijn zit kennelijk diep. Ik heb trouwens niet gezegd "als nieuw verkoopt", maar "gereviseerd" en jij weet ook dat een schoongespoten roetfilter net zo goed is als een nieuwe of een ultrasoon gereinigde. Maar inderdaad het zou een af en toe niet goed sluitende of niet goed loskomende EGR klep kunnen zijn. Heb ik nog niet naar gekeken. Bedankt. Ik zend je nog een PM.

Nicowico (0), 12 jaar geleden

Nou Hans, de pijn zit wel heeeel erg diep. Vanochtend schreef ik dat ik je nog een email zou sturen en stond je email inderdaad nog open en nu zie ik dat je email op "privé" staat. Ik wilde je het één en ander toe lichten over dat topic over dat roetfilter, maar dan doe ik het hier maar. Ik ben een beetje kritisch geworden op Peugeot dealers als je voor een bepaalde reparatie 2 rekeningen krijgt van 400 euro en het blijkt achteraf te gaan over het vervangen van een gescheurde turboslang van 25 euro en 1 uurtje werk(Ik ben in het gelijkgesteld bij de commissie voertuigen) Misschien eens een paar Peugeot fora bezoeken dat kan je lezen wat er leeft onder PeugeotLIEFHEBBERS met betrekking tot dealerwerkzaamheden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum