close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: LPG brandstofmeter loopt niet terug

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Ik heb sinds een maand of zo het volgende probleem met de brandstofmeter van mijn AG DGI LPG installatie. De LPG brandstofmeter loopt niet terug.

Alle 4 ledjes van de LPG meter blijven continue groen branden, ook na kilometers rijden. Als na zo'n 400km de tank leeg is, en alle 4 ledjes nog steeds groen branden, gaat hij piepen en schakelt over op benzine.
Normaal gesproken gaan de groene ledjes 1 voor 1 uit (na steeds ca 100km rijden), en gaat met nog een paar liter beschikbaar 1 ledje rood branden.
Is dit misschien een bekend probleem?

De LPG installatie functioneert verder prima; ik heb in ieder geval niets vreemds gemerkt. Tanken gaat zonder probleem en de motor loopt ook gewoon goed.

De brandstofmeter lijkt hier op, al is dit geloof ik de SGI variant en ik heb DGI
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/706...][img]http://img706.imageshack.us/img706/8118/...[/img][/url]

Geplaatst door

kjdkraker (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

DGI in een 406 van 2002 ? Dat is heel vreemd, maar goed voor dit probleem niet belangrijk. Ik denk dat de vlotter in de LPG tank stuk is, of misschien dat er een slecht contact is bij de tank, of bij de connector waarmee deze schakelaar aangesloten is.

pieterp9094 0
badge

13 jaar

Foutje van mij; ik heb inderdaad toch wel een SGI.
Anyway, ik kan geen slecht contact ontdekken bij de tank of schakelaar. Betekent dat dat waarschijnlijk de vlotter in de LPG tank stuk is, waar waarschijnlijk weinig aan te doen is?

kjdkraker 0

13 jaar

Ik kan geen slecht contact ontdekken, dus de vlotter zal wel stuk zijn. Ik schat dat dat niet eenvoudig te repareren is (of wel?), dus zal ik de dagteller maar gaan gebruiken.

kjdkraker 0

13 jaar

Enige advies dat ik je nog kan geven is om wat specialisten te bellen voor prijsopgave, of om ergens goed koop een tank op de kop te tikken die nog wel goed is.

pieterp9094 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.