auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: auto schakelt erg laat over op lpg, kan dit aangepast worden???

Bouwjaar: 2009, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hallo beste mensen, ik heb een andere auto gekocht.
Wij reden altijd al op lpg dit bevalt verder bijzonder goed.

Nu hebben wij een 207 met een AG installatie, deze is ook in 2009 ingebouwd.
Nu vinden wij dat onze nieuwe auto bijzonder lang op benzine blijft rijden vergeleken met onze andere 206 uit 2003.
Deze 207 blijft s'morgens wel 4 a 5 kilometer op benzine rijden, dan zit je alwel 5 min in de auto voor hij op lpg gaat rijden.



Kan dit ook gewijzigd worden bij de AG specialist, ik had begrepen dat het om een sensor gaat die het water temp. meet.

Nu had ik zelf bedacht om deze dan te laten verplaatsen naar een plek waar het water iets eerder warm begint te worden.

Wie kan mij hier meer over vertellen ??????

Alvast heel erg bedankt voor elk antwoord..

Geplaatst door

johnnybuze (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom denk je dat die sensor er inzit? AG weet echt wel wat ze doen en op welk moment er omgeschakeld mag worden. ik zou het zeker niet aanpassen om emissiefouten etc. uit te sluiten! Maar waarom wil je eerder omschakelen?

master 0

12 jaar

Omdat hij dan minder benzine gebruikt misschien?

kaleido 1 7420
badge vip badge

12 jaar

johnnybuze, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik reeds eerst een 307 1,4 lpg uit 2007 die verbruikte 20 liter op 3500km, perfect! Nu rijdt ik 207 1,6 lpg. Tevens raakt een volle benzine tank leeg in 1600km !! Vorige week van Tilburg naar Leeuwarden gereden. Net daarvoor zowel lpg- als benzinetank afgevuld. Maar in Leeuwarden aangekomen ruim een kwart tank leeggereden.. Meter komt nadien ook niet meer terug omhoog. Heb jij dit ook? Ik denk aan een afsluiter of motormanagement computer die niet goed werkt, waardoor benzine ingespoten blijft worden en wil daarom een schema opvragen om dit te bekijken. Iemand bekend met dit probleem?

mikahakkinen 0

12 jaar

Al jaren heeft peugeot benzinemeters die niet direct de tankinhoud aangeven maar de stand berekenen aan de hand van een eerder inhoud en het aantal gereden kilometers. Als er later een LPG installatie ingebouwd is houd deze benzinemeter hier geen rekening mee. Er zijn reset schakelingen te krijgen waarmee dit opgelost kan worden.

Maar even terug on topic, informeer even bij je LPG specialist of het systeem anders ingesteld kan worden of dat mogelijk de temperatuursensor verzet kan worden. Niet alle AG installaties gebruiken een externe sensor.

pieterp9094 0
badge

12 jaar

Ja bij de LPG boer is er meestal wel een crack voorhanden om de omschakeling bij flink lagere temperatuur te doen geschieden.
Heb dit ook laten doen bij mijn 407.

Aat77 0

12 jaar

overigens bij sommige installaties is het nodig om boven de 2500 rpm te komen voor het omschakelen. rij je misschien met erg weinig toeren ?

pieterp9094 0
badge

12 jaar

naast alles wat boven staat vermeld moet het koelsysteem minimaal 60graden zijn zo uit mijn hoofd bij oude systeem
en nieuwere systeem 40graden
dit is ter voorkoming dat verdamper bevriest doordat hij niet opgewarmd wordt door de kvs

@pieterp9094
het klopt dat er een benzinemeter een relais voor is
deze zorgt even dat computer denkt dat hij opnieuw getankt heeft

je moet maar voor de grap elke keer 5liter tanken
dan zakt de meter ook
dit is ivm dat er minimaal 8liter in moet om computer het idee te geven dat er iets in de tank is ingedaan


als je zegt dat hij na 4 a 5 km overschakeld dan denk ik dat dit kan kloppen als temperatuur boven de x graden is (welke systeem weet ik niet dat er in zit en of deze op 40 of 60graden werkt)
sommige systemen schakelen tevens pas over als je een keer gas hebt losgelaten dus dat er niks in gespoten wordt
dan is het makkelijker om de overschakeling te maken zonder dat je storing krijgt op je injectoren

@mikahakkinen
je moet niet vergeten te vertellen dat je 2verschillende systemen hebt en motoren
de motor is nieuwere familie en kans is ook dat lpg systeem anders is
verder zou ik kijken/controleren of je bsi (hoofdcomptuer) een relais tussen zit waardoor hij bij elke keer op contact zich opnieuw rekent wat er nog in zit, in plaats van er uit gaan van hoeveel er in zou moeten zitten


@aat77
tuurlijk als je de computer flashed en laat denken dat het al 60graden is, dan lukt dat zeker wel
echter je moet weten dat warme koelvloeistof nodig is om de verdamper te verwarmen ter voorkoming van bevriezing
als het bevroren is dan loopt er ook geen gas en zal de motor uitvallen.
LPI is weer ander systeem en gebruikt geen kvs systeem ter koeling dus hier zou het beter gaan dat hij eerder overschakelt.

Overschakel temperatuur op LPG kan elke temperatuur zijn, maar meestal houden ze een graad of 30 aan.
Dit om de kans op een backfire zo laag mogelijk te houden (lambdasonde werkt niet met koude motor) en uitvallen van de motor te voorkomen.
Er zijn 3 soorten overschakelmomenten mogelijk die in te stellen zijn, te weten;
- onder belasting
- zodra je het gaspedaal loslaat
- bij een bepaald toerental.

Bij de LPG systemen die nog niet met master/slave principe werkte werd al veel eerder overgeschakeld op LPG wat soms weleens voor problemen kon zorgen.

richard9712 0

12 jaar

waarschijnlijk lag het laat overschakelen bij onze auto aan het probleeem dat er te weinig koelvloeistof in zat, dit door eeen lekker koppakking..
Nu is het al stukken beter nou het koelvloeistof weer goed op niveau is.....

Bedankt voor alle info omtrent Lpg schakelingen

johnnybuze 0

11 jaar

van de ene kant logisch andere kant zou je ook meer problemen moeten hebben gehad
lekke koppakking dat merk je met rijden en visuele controle

dezelfde type motor keer gehad waar door gebrek aan koeling alles vernield was. zelfde de plastic kleppendeksel was deel gesmolten om aan te geven hoe warm de motor is geweest.
hierdoor was bij deze de koppakking defect geraakt ivm kop krom getrokken is door de hitte. gevolg slecht starten (cilinder zat dan vol met koelvloeistof) en regelmatig bij starten roken, dat is ook niet gek met koelvloeistof in de motor.

paar dingen, hoe zit het met een lekke koppakking is hier iets mee gedaan??
naast bovengemelde situatie verder nog nooit een lekke koppakking gezien bij deze motor
wel dat koelvloeistofsensor en de waterpomp lekt raakte waardoor koelvloeistof verloren ging
mijn advies is om deze twee zeker te controleren
en ook eventueel systeem 12 uur op druk houden (1bar overdruk) kijken of hij de volgende dag nog goed staat en dus nergens lekt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.