Peugeot 406: automaat

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: xfz

Hebben een peugeot 406 coupe 3.0 v6 automaat binnen gekregen die niet meer van plaats wil.De automaat is er onder het rijden spontaan mee gestopt. Wanneer de automaat ingeschakelt wordt hoor je een lichte tik en zie je de wielen lichtjes bewegen maar daar blijft het dan ook bij. Bij het gasgeven gebeurd er verder niks. Misschien dat een van jullie dit ooit meegemaakt heeft en een idee heeft waar we dit moeten gaan zoeken.

jan4911

Geplaatst door jan4911 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Indien er geen foutcode's zijn is de remband F3 gebroken
Je kan de doorsnede van de AVB zien in logende link.
http://www.ganzeboom.net/images1/ganzebo...
[url=http://img43.imageshack.us/i/f3bandal4.p...][img]http://img43.imageshack.us/img43/1482/f3...[/img][/url]

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Nog even dit.
Zet de schakelhendel in stand N.
Ontkoppel de berekenaar van de AVB. Start de motor
De wagen MOET nu rijden in 3de versnelling hydrolisch EN in achterruit .
Indien dit het geval is, is de diagnose duidelijk : de remband zoals op de foto.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Even een intrsse vraag:

Gova;


Als de ECU van de bak ontkoppelt is dan gaat hij toch automatich in de P stand ? en hoe kan je dan uberhaubt nog een versnelling kiezen ?

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Gova, Hier zit toch een ZF bak in ? De eerste 406 had t/m 98 altijd de ZF bak en de V6 motor van de vraagsteller heeft die ook altijd in de latere bouwjaren gehad.

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit is alleen van toepassing op een AL4 of DPO van Renault. Als het een ZF is dan moet het waarschijnlijk een 4HP20 zijn.

[quote=peugeottechnieker]Gova, Hier zit toch een ZF bak in ? De eerste 406 had t/m 98 altijd de ZF bak en de V6 motor van de vraagsteller heeft die ook altijd in de latere bouwjaren gehad.[/quote]

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik kan dan alleen aanbevelen om de lijndruk te meten. Deze moet tss de 15,5 tot 18 bar zijn in 1ste of AR.

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Is een domme vraag , je hebt toch nog steeds een verbindingsstang tss motor en selectiehendel. Ik zou uberhaubt niet weten waarom hij automatisch naar P stand gaat.[quote=citroënmonteurtje]Even een intrsse vraag:

Gova;


Als de ECU van de bak ontkoppelt is dan gaat hij toch automatich in de P stand ? en hoe kan je dan uberhaubt nog een versnelling kiezen ?[/quote]

jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden

Automaat laten reviseren en hij loopt weer als een zonnetje. Bedankt voor alle reacties en tot een volgend probleem.

jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum