In onze werkplaats stond van de week een 406 hdi 90 fullmux met een brandstofmeterprobleem wat eigenlijk al heel lang speelt en waar ik eigenlijk nu niet meer verder mee kan . De klacht is dus dat de meter te snel terug loopt en dat de boordcomputer zegt dat de tank leeg is terwijl er dan maar 55 liter inplaats van 65/70 liter getankt kan worden. De auto rijdt veel lange afstanden. manchester stuurde ons met een kluitje in het riet en in Utrecht weten ze het ook niet behalve dat ze denken dat het aan de software van het dashbord zit.
Nu schijnt dit probleem bij gas auto's ook voor te komen en ag heeft voor deze klacht fuelgaugeresetunit(moeilijk woord) ontwikkeld. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen,wie heeft hier ervaring mee? Of is er een betere oplossing.
De tankvlotter is gecontroleerd en al vervangen,de waardes die peu. opgeeft zijn goed tot op de stekker van het instrumenten paneel. de bedrading is van voor naar achter al gecontroleerd inclusief de doorverbindingstekker onder de linkervoetsteun.
Ik wacht in spanning af.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ag, bij peugeot moet je zover ik weet het instrumenten paneel niet opnieuw initialiseren na het herprogrammeren maar toch bedankt. Ik ga toch die resetunit monteren denk, ben benieuwt wat dat doet.
Sta hier even met mijn mond vol tanden voorzover ze nog van mezelf zijn . Je weet het nooit bij die Oldtimers.Nee, sorry Toni maar dit probleem had ik nog nooit van gehoord.
wij hebben dat ook wel eens me gemaakt ik weet niet meer zeker of het een fulmux was maar wel met een boordcomputer na heel veel onderzoek en vervangen van onderdelen hebben we de kachelbedieningspaneel vervangen en gaat nu goed.
ls.
bij ons nu een zelfde probleem. is hier nog een oplossing uit gekomen??
Nee,ik ben nog wel eens gebeld door Manchester met de melding dat ik het instrumenten paneel moest vervangen,het onderdeelnummer wat ik kreeg zat er al in dus daar was het niet mee opgelost. Het probleem zit hem volgens manchester dat de processor in het instrumenten paneel niet vaak genoeg naar de de stand van de vlotter kijkt. De verplaatsing van de brandstofmeter wordt berekend aan de hand van het verbruik,die info komt van de motor EBE. Blijkbaar zit er een afwijking in het werkelijke verbruik ten opzichte van de verplaatsing van de meter.
DE FUELGAUGERESETUNIT BIED DUS GEEN UITKOMST?? OF HEB JE DEZE TOCH NIET GEMONTEERD?? LEEK ONS WEL EEN GOED IDEE
Nee het werkte in dit geval niet, toch heb ik er in een dergelijk geval wel al eens succes mee gehad.
ls
iov utrecht speciale vragen lijst ingevuld met alle ref nrs/versie/lev/diagnose ref/enz van bsi, ebe, instr paneel, tankvlotter. krijg net mailtje om instr paneel te demonteren. hier zit een stikker op met de versie. is het 6.61 dan is het instr.paneel verkeerd en moet er een nieuwe besteld worden (6104.yj). de nieuwe moet dan eerst gecontr worden of die wel de stikker 6.62 heeft. anders retour sturen en weer een nieuwe bestellen. word vervolgt
WK, Betrefd het bij jullie een full-mux uitvoering ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar