Heb afgelopen week mijn Peugot 308 laten repareren. Had last van uitlaatgassen in de auto. Bij de verstuivers zit een kap waarna de gassen naar de turbo gaan. In deze kap zaten 2 gaten. Vreemd, de garage had dit nog nooit gezien.
Netjes gerepareerd, de auto rijd gelijk weer een stuk lekkerder, ik had de indruk dat ik wat vermogen miste bij de hoge toerentallen.
Na de reparatie hoor ik nu in de diverse versnellingen tussen de 2500-3000 toeren een laag brommend/zoemend geluid wat ik nooit eerder gehoord heb. Onder en boven dit toerental is het weg.
Zou dit iets met de reparatie te maken kunnen hebben? En wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou een resonantie van bijvoorbeeld het luchtfilter kunnen zijn dat niet goed terug gemonteerd is.
[quote=306 cabrio]Zou een resonantie van bijvoorbeeld het luchtfilter kunnen zijn dat niet goed terug gemonteerd is.[/quote]
Ok, hoe kan zo'n filter verkeerd gemonteerd worden. Kun je zo'n ding op meerdere manieren monteren?
Is het erg om daar even mee door te rijden?
11 jaar
Inmiddels is mijn auto al een aantal malen terug geweest bij de garage en hebben ze er al heel wat uurtjes aan spendeert. Het lukt maar niet om de oorzaak te vinden van het brommend geluid tussen de 2500-3000 toeren. Ze hebben o.a. naar het filter huis gekeken, maar dat was het niet. Het is echt na de reparatie ontstaan.
Erg vervelend gezien het een irriterend vermoeiende brom is bij precies 130 km per uur, eigenlijk geen zin om met zo'n geluid straks 1000 km te gaan rijden naar vakantie bestemming.
Heeft er nog iemand een idee?
11 jaar
Niet opgelost, maar ik accepteer dit maar.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar