Experts,
De centrale deurvergrendeling aan chauffeurszijde opent nog wel alle deuren maar bij het sluiten gaat alleen de chauffeursdeur dicht en blijft de rest dus open staan. Aan de passagierszijde werkt de centrale deurvergrendeling nog wel maar dit is natuurlijk niet echt handig. Het sluiten met de afstandsbediening werktte al niet vanwege een kapotte zender in de sleutel.
Ik ben erg benieuwd w het probleem zou kunnen zijn, wat zijn de mogelijke oplossingen om de centrale deurvergrendeling te (laten) herstellen en wat kost dat? Het vervangen van de ontvanger en zender voor de afstandsbediening heb ik destijds achterwege gelaten omdat dit zo rond de 400 zou gaan kosten.
Hartelijk dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk maar eens of je een draadbreuk kunt vinden in de doorvoertule tussen deur en carosserie.
suc6
Peter
Ok, ik zal eens een kijkje nemen naar de staat van de bedrading in deze tule maar hoe ga ik vervolgens te werk. Kun je dit doormeten oid?
14 jaar
Meestal komt 't erop neer dat een of meer draden finaal door zijn, repareren ter hoogte van de breuk heeft geen nut. Je zult dan een nieuw stuk draad door de tule moeten rijgen en die 'verder op' aan de kabelboom bevestigen. Dus deurbekleding moet er ook even af en mogelijk ook stukje binnenbekleding. Hoe je het deurpaneel van jouw auto losmaakt weet ik niet, zit vaak vast met een paar schroeven en een stel klikbevestigingen langs de randen.
suc6
Peter
14 jaar
Sorry, dubbel gepost komt omdat ik nog geen koffie op heb denk ik...
suc6
Peter
14 jaar
Ok, thanks, dat moet kunnen. Maar voor ik alles open maak, is het logisch dat de centrale deurvergrendeling wel werkt om de deuren te openen maar niet om te sluiten als er een draad/draden gebroken zijn? Oftwel is dit zeker het probleem of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
14 jaar
Dat is logisch, veel auto's gebruiken 3 draden om de vergrendeling te sturen: 2 stuurdraden (open/dicht) en een 'centrale' draad. Bij open / dicht draaien wordt dan even verbinding gelegd tussen de betreffende stuurdraad en de centrale draad. En ja, er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de stuureenheid van de deurvergrendeling, maar dat komt minder vaak voor. Die draadbreuken zijn veel vaker de boosdoener, ze worden veroorzaakt omdat het portier iedere keer open en dicht gedaan wordt, waardoor op termijn de draden verzwakken. Gebruik anders als je meer wilt weten over mogelijke oorzaken de zoekfunctie op deze site eens.
suc6
Peter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar