close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Onwillige climat control 406 Coupe

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

We zijn al een tijdje aan het puzzelen met een climat control die te pas en te onpas warme lucht gaat geven (kachel op max.) en das geen pretje met dit weer. Compressor blijft dan gewoon ingeschakeld. Op moment van optreden zie je in meting gegevens van ventilatie/verwarming dat de aansturing van de warm-koud klep ook naar "helemaal warm" gaat. De duur verschilt per keer. De ene keer nog geen 2 seconden, de andere keer wel 2 minuten om daarna weer naar "helemaal koud" te gaan. Storing in de BSI van temp. sonde verdamper met een gegeven waarde onder meting gegevens is schommelend tussen -40 en 1630 gr. Sonde, stekker en bedrading zijn in orde = getest d.m.v. uitwisselen en tijdelijke bedrading buitenom.
Sonde zit aangesloten op BSI (stekker 40V JN) Draden van de sonde t.h.v. deze stekker doorgeknipt om te kijken wat temp. dan aangeeft op meting gegevens in de BSI = gaat "vast" staan op ca. 1630 gr. en probleem van warm worden blijft. Sluit je de sonde weer aan en je verwarmt het puntje van de sonde, dan schakeld airco (compressor) uit en temp. onder meting gegevens geeft dan ??? aan m.a.w. reactie is er wel. Probleem van plots warm worden blijft aanwezig ondanks dat de draden van sonde doorgeknipt zijn.
Configuratie BSI staat goed m.b.t. airco instelling. Info flash over binnentemp. voeler met dezelfde klachtomschrijving, maar deze is reeds vernieuwt zonder resultaat.
Bedieningspaneel gewisseld, maakt ook niet uit. Lage en hoge druk gecontroleerd bij lopende motor + ingeschakelde airco en deze zijn in orde. Hoeveelheid koudemiddel is oké.
Zonlicht sensor geeft (vreemde?) waarde van -40 lux. Ook al gewisseld.
Verder zit er in het kachelhuis nog een thermoweerstand koelvloeistof, en je raad het al..........ook al vernieuwt.

Kortom....zweten, en nog steeds niet opgelost.
Wie heeft het verlossende antwoord? Nee fordvriendje.....aansteker is geen oplossing!

Geplaatst door

hans4074 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zat eigelijk aan een snijbrander te denken :D

Edit:

Ik heb dit eens meegemaakt, als ik me het nog goed herinner was het probleem opgelost na het vervangen van het bedienings paneel. (ik type het volgende puur uit mn hoofd).


Ik had de parameters er bij gepakt en ben gaan rijden, onder het rijden zag je dat het panaal ongewenst de opdracht gaf voor bediening van de kachel.

gelijk ff een andere vraag, een 407 EW12 zit hier een druk of treklager bij de koppeling? (is defect ga er maandag meebezig)

Bedieningspaneel is al gewisseld.


TYPE MOTOR: EW7J4 EW10J4 EW12J4 ES9A
Type versnellingsbak BE4R BE4R ML6C ML6C
Koppelingsplaat VALEO 228XJ VALEO 228 S VALEO 228/810DS VALEO 242SH
Drukgroep VALEO 230DNG4700 VALEO 230DNG5100 VALEO 230DNG5300 VALEO 242DT6500
Type vliegwiel Enkelvoudig vliegwiel Flexibel vliegwiel
Type koppeling "druk"-koppeling "trek"-koppeling

hans4074 0
badge

14 jaar

Dus even kort, AC pomp blijft ingeschakeld, maar kachel wordt warm. Singaal voor mengklep komt van display via BSI ? display heb je al vervangen. krijgt de BSI ook de opdracht om de mengklep aan te sturen?

Indien je BSI geen singaal krijgt om de kleppen aan te sturen maar wel doet, zou ik eerst de bedrading uitmeten, en eventueel de BSI vervangen.

Dit probleem is inmiddels opgelost door het vernieuwen van de BSI i.v.m. fout m.b.t. de werking van temp. sonde verdamper.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.