De problemen met de auto houden maar niet op.
Heb een aantal maanden geleden de startschakelaar van het contactslot vervangen omdat de aanjager het niet meer deed.
Startschakelaar vervangen door een aftermarket onderdeel (merk: NTY) wat prima functioneerde.
Gisteren is het contactslot zelf defect geraakt waardoor waarschijnlijk de solonoid op de startmotor is doorgebrand.
Er zit een veer in het contactslot die ervoor zorgt dat het contactslot vanuit de start-stand naar de vorige stand terug gaat, dit veertje is denk ik gebroken waardoor het contactslot in de startpositie is blijven staan en mijn partner met ingeschakelde startmotor 20km is gaan rijden.
Nu lijkt het erop dat de solonoid (spoel) op de startmotor doorgebrand is want de startmotor geeft geen kik meer.
Wat zijn de mogelijkheden voor het contactslot?
Ik wil graag van de originale sleutel en slot gebruik blijven maken maar ik zit er, gezien de leeftijd en de staat van de auto, niet op te wachten om bij de Peugeot-dealer een duur contactslot, welke op de bestaande autosleutel aangepast is, te gaan halen.
Is het veertje in het contactslot te vervangen, kun je daar bij komen en is deze leverbaar?
En wat de startmotor betreft, als je 20km met ingeschakelde startmotor rijd, raakt er behalve de solonoid nog meer defect (bijvoorbeeld de bendix?) of is de constructie van de startmotor zo gemaakt dat als de bendix in het vliegwiel meedraait er een beveilingsmechanisme in werking treed die de bendix EN startmotor spaart?
Heb de startmotor een aantal maanden geleden vervangen voor een betaalbaar gereviseerd exemplaar (welke nu niet meer te bestellen is) en wil gaan kijken of ik deze nu compleet moet gaan vervangen of ik alleen de solonoid hoef te vervangen.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Startmotor is totalos als deze 20 km heeft meegedraai .
Verder zou er ook schade kunnen zijn aan je startkrans op je vliegwiel.
Haal eerst de startmotor er eens af en kijk of je starterkrans het overleefd heeft , is deze flink beschadigd is het klaar denk ik.
Ben er vanmiddag mee aan de gang gegaan en de startmotor is inderdaad total loss. De solonoid is doorgebrand en de bendix voelde ook gesloopt.
Had nog een oude startmotor van een Citroen AX liggen en deze past en werkt.
Heb contactslot van de sloop gehaald en de eerder vervangen nieuwe draaischakelaar overgezet.
Auto kan nu met 1 sleutel op afstand ontgrendeld worden en gestart worden, helaas geen reservesleutel.
Starterskrans heb ik niet gecontroleerd, auto start goed dus dat zal wel goed zitten.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar