Goedendag,
Zowel tijdens rijden als stationair laten draaien, ondervind ik het volgende probleem. Zodra mijn koelvloeistoftemperatuur de +/- 95 graden bereikt, wordt de motor gesmoord tot uitval. De motor is dan niet meer te starten tot deze afgekoeld is tot 70 graden of lagere temperatuur op mijn koelvloeistoftemperatuurmeter. De koelvin slaat aan op lage snelheid bij iets over de 90 graden, en als ik de airco inschakel op hoge snelheid, de voorschakelweerstand heb ik verwisseld voor een nieuwe nadat de koelvin pas aansloeg toen ik de stekker van de koelvloeistofsensor eraf had gehaald.
Mijn uitlaatspruitstuk was ook gescheurd op 2 punten, deze is vervangen, ook was mijn katalysator aan het einde van zijn leven, dus ook deze vervangen alsmede de midden -en einddemper, 1 injector spoot beduidend minder, ook vervangen. Het koelvloeistofsysyeem is ook gereinigd, met nieuwe koelvloeistof gevuld en ontlucht alsmede een nieuwe thermostaat en koelvloeistofsensor op het thermostaathuis. Tijdens stationar draaien zie je ook de koelvloeistof terug komen, via het slangetje vanaf de radiateur, in het expansievat. Ook alle zekeringen zijn nagekeken.
Maar nu blijf ik dus op het probleem hangen, dat mijn auto afslaat als deze rond de 90 graden is en ik heb werkelijk geen idee meer waar ik naar moet kijken :( Iemand die weet wat het probleem is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij niet aanslaat wat is er dan niet vonk of brandstof of beide ?
Als je hem op contact zet hoor je de brandstofpomp dan wel .
Vonk gecontroleerd ?
Bij geen vonk is de bdp sensor een verdachte.
Of uitlezen .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar