De aircospoel maakte kortsluiting waardoor de BSI die hem aanstuurd doorgebrand is.
De spoel en BSI zijn vervangen maar nu werkt hij nog niet.
Er was een fout aanwezig van de binnentemperatuursensor. De meetwaarde was normaal toch de sensor verwisseld maar zonder resultaat.
De buitentemperatuursensor geeft goed aan.
Wanneer de spoel vanuit de BSI aangestuurd wordt werkt hij wel. Ook het display geeft het signaal correct door.
Zelf verdenk ik nu de druksensor maar weet ik niet hoe die te testen.
Voor de zekerheid de airco nog eens geserviced dus aan te weinig koudemiddel kan het ook niet liggen.
Zie ik iets over het hoofd?
Iemand een idee hoe die druksensor te kunnen controleren? (3 aderig)
Groet Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ben je er 100% zeker van dat de bsi juist is getelecodeerd?
100% zeker blijft moeilijk voor mij omdat ik dat aan de dealer over moet laten.
Ik ben er voor de tweede keer mee terug geweest bij de dealer dus mag ik toch verwachten dat het in orde zou zijn.
Ze hadden de coderingen als het goed is van de oude bsi overgenomen.
Als er wat fout gaat krijg je dan niet normaal meer vreemde communicatie foutcode's?
Ik ga de wagen nu eerst eens compleet uitlezen.
Bedankt
gr. Willem
Er zijn geen vreemde communicatiecode's aanwezig, ook nog even gebeld, er zijn maar 3 mogelijkheden met het coderen namelijk: geen airco, handmatig bediende airco en climaatcontrol.
Ik bestel de druksensor en hoop dat het daarmee opgelost is.
mocht dat niet helpen, moet je misschien de telecodering van de motorebe ook even checken voor alle veiligheid. hier moet je ook type airco en type pressostaat programmeren.
Klopt, de motorecu regeld ook de airco. De aircocompressorspoel kan ik via die ecu aansturen en de druksensor gaat ook via deze ecu.
Ik zal het laten controleren als die sensor niet helpt.
Gr. Willem
sensor doorverbinden dan weet je toch of de pomp inslaat
gr
martin
Doorverbinden van de sensor werkt denk ik niet als er een liniaire sensor op zit. Een piezo sensor dus. Deze heeft 5 volt voeding, een massa en een signaaldraad. Ik weet niet zeker of deze er 1 heeft. Plaats eens laatste 8 cijfers van chasssnr dan kijk ik eens in het schema.
De druksensor vervangen heeft ook niet geholpen.
Het is bij deze wagen niet uit te lezen, dus zou het mooi zijn dat er een andere mogelijkheid voor is dan alleen het vervangen.
De laatste 8 cijfers zijn 42724500.
Vanmiddag probeer ik langs de Peugeot te gaan om te kijken of de motorebe goed staat gecodeerd.
Wij hebben daar niets aan gedaan of veranderd, de wagen is bij ons voor het eerst gekomen met een niet werkende airco dus ik kan er geen verleden van.
gr Willem
Het is opgelost, de motorebe stond gecodeerd op een druksensor met 3 standen, we hebben de liniaire ingesteld waarna hij het wel deed.
Vreemd blijft de oorzaak, hat kan toch niet verspringen door een andere BSI?
Bedankt voor het meedenken, ik zou zelf niet zo snel naar de instelling van de motorebe kijken ook de dealer leek dat niet nodig.
vr. groet Willem
heb het al eens meer meegemaakt dat een telecodering spontaan veranderd, vraag me niet waarom, maar helaas gebeurt het zo af en toe.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar