Er is door de Peugeot dealer een nieuwe autoradio in mijn gezet. In eerste instantie leek het alsof de radio niet goed, want als je hetvvolume harder zette dan viel de radio uit en begon te stotteren. Na onderzoek bleek de radio kortsluiting te maken. Tussen het moment van inbouwen en constateren van de sluiting zat 3 dagen.
Kort daarna kreeg de auto problemen met starten en de motor bleef doorlopen nadat de sleutel uit het contact was gehaald. Op een gegeven moment deed de auto helemaal niets meer en bleek dat de rekeneenheid en de servicecentrale stuk waren en moesten worden vervangen.
Kan het zo zijn dat de rekenheid en de servicecentrale kapot zijn gegaan door de kortsluiting in mijn radio?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
PFFFF duur grapje,er wordt nog zo voor gewaarschuwt geen radio's zo maar aansluiten, dat is vragen om problemen.
Of de BSI en de EBE hierdoor stuk zijn gegaan. Ik denk het niet, aangezien de toestemming om te gaan lopen door de BSI aan de EBE wordt gegeven middels een digitaal signaal en dus niet door een spanning of een massa op een draad te zetten.En alle voedingen in de stekker van de radio zijn gezekerd.De digitale signalen op die stekker zouden alleen maar storingen op andere delen hebben kunnen geven.Moeilijk dilemma .
wat voor een radio gaat het om (merk)
Het gaat om een radio van het merk Pionier.
20 jaar
probeer alleen de draden + en geschakelde+ en massa te houden verder alles af koppelen en de geschakeld= bij de bsi weg pakken dus niet die in de din iso stekker zit gebruiken op de bsi zit een tweepolige zwarte stekker de draden hebben de kleuren oranje en groengeel die oranje daar moet je je geschakelde voeding van weg halen .
succes en laat even weten hoe het er voor staat
De radio is ok
20 jaar
Ik denk dat misschien de BSI stuk gegaan is, maar of dat door de radio gekomen is???? Daarna is er waarschijnlijk tijdens het monteren van de BSI iets niet goed gegaan met de programmering waardoor de EBE-motor onherstelbaar beschadigd is, en deze ook vervangen moest worden.Dit is een vaak voorkomend probleem, door onervaren en ondeskundige monteurs. Let op directie's van autobedrijven, opleiden is duur maar betaald zich in de loop van de tijd altijd terug.
Dank je voor reactie, ik ga dit tot op de bodem uitzoeken.
20 jaar
Als ik dat verhaal van de sluiting in de radio hoor,dan denk ik dat een van de speakerdraden aan massa heeft gelegen,dan krijg je namelijk dat effect dat de radio over z'n nek gaat als je hem harder zet. Het lijkt me dan ook gek dat de BSI hierdoor stuk gaat. zoveel te meer ik hier over nadenk zoveel vreemder vind ik het allemaal.Is de BSI niet stuk gegaan door water doordat een doorvoer van een draad niet goed was afgekit?
Ik ben al bezig om een dikke brief te schrijven naar Peugeot, want het zit me allemaal niet lekker.
20 jaar
Heb je de BSI en de EBE motor moeten betalen dan?
Even terug naar je eerste posting Gijs.Waarom is er door de dealer een nieuwe radio geplaatst?Ik vraag het hierom; als er al een probleem was met de aansluiting van je vorige, is het misschien al eerder misgegaan, want ik kan me zo voorstellen dat je bij het vervangen van de radio dezelfde draden gebruikt en dan moet je wel heel erg stunten wil je het verkeerd doen.
Er werd een nieuwe radio in mijn auto gezet, omdat de vorige was gestolen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar