close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: drukgroep- koppeling ????

Bouwjaar: 2001, Motorcode: 1.6 16v

2.5 jaar (09-2006) geleden lagers laten vervangen in versnelingsbak door specialist deze adviseerde mij koppelingsplaat te vernieuwen .(dus laten doen)
08-2008 kreeg ik problemen met kopelling heb ik laten vervangen weer 2x keer
nu 2009 weer zelfde probleem met koppeling alsvolgt

na een rit van ong 30 min op snelweg valt mijn koppelings pedaal langzaam weg
hoe langer ik rijd des te meer dat pedaal weg valt
na langer dan 1 tot 1.5 uur geen koppeling meer dus kan ik niet schakelen : ((
als dit gebeurt hoef ik maar enkele minuten stil te staan lopende motor of niet lopend maakt
niet uit krijg ik koppeling weer terug( bv stoplicht als ik nog kan schakelen)


heb olie gechekt lekt niet
hulpcilinder en hoofd cilinder lekken niet (zijn nog goed)
kan dus zijn --druk groep--- ??????????????????????/
OF ZOU IK VOOR 3 KEER KOPPELINGS PLAAT of druk groep of beide moeten vervangen :: (((

Geplaatst door

berkantie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de cilinders kunnen ook INWENDIG lekken dat zie je ook niet ;)

[quote=citroënmonteurtje]de cilinders kunnen ook INWENDIG lekken dat zie je ook niet ;)[/quote]
als de cilinder inwendig lek zou zijn zou mijn koppeling dan niet altijd wegvallen
is het normaal dat mijn koppeling (binnen stad) normaal is hoe lang ik ook rijd
de probleem doet zich alllen op snelweg voor

berkantie 0

15 jaar

Metaal moeheid van de diafragmaveer. Door het ronddraaien van het geheel drukken de vingers van de diafragmaveer het druklager verder op de prise as. De slag die het druklager nu moet maken is te groot voor de hoofd en werk cilinders. Waarschijnlijk moet er dus de drukgroep vervangen worden.

Werklust 0

15 jaar

zijn gewoon geen beste drukgroepen komt echt vaker voor net wat hans schrijft
slijt in op de vingers waardoor vaak het druklager het begeeft

Arjan24 0
badge

15 jaar

Is de koppelings/remvloeistof ooit vervangen. het lijkt wel dat de vloeistof het af laat weten door bijv. stralingswarmte in combinatie met te veel vocht in de vloeistof.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Let ook even op een te laag remvloeistofpeil, dan komt de koppelingcilinder n.l. ook droog te staan.

hallo : ) werdt gek van dıt probleem

na veel navrag te doen heeft een bekende vrıend de hydraulısche systeem ontlucht 1,5 jaar geleden .
maandje geleden weer laten doen en 2 weken geleden weer op vakantıe gegaan met auto 3200 km ın 2 ,5 dagen ,
en : ) probleem blıjkt opgelost te zıjn, dus bıj deze ben ık opgelucht. ook al heb ık 2 jaar geleden de koppelıngs plaat moeten vervangen.



dus bıj mıj was het probleem ın enkele mınuten dus opgelost kunnen zıjn gewoon hydraulısche systeem voor ın
ontluchten


bıj deze bedank ık ıedereen voor de tıps en moeıte

berkantie 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.