Heb hier een 206 1.4 8v staan welke erg stoot onder het rijden. Vooral bij gas geven.
Voelt heftiger aan als een misfire op één cilinder. Echt heftig schokken.
Foutgeheugen en meetwaarden gelezen geeft geen bijzondere waarden.
Bobine nieuw gehad, map sensor gewisseld, compleet gasklephuis omgeruild, lambda is nieuw.
heeft iemand nog en idee?
Geplaatst door garageburgwal (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
Kijk eens in de meetwaarden of de koelvloeistoftemperatuur overeenkomt met de te verwachten waarde.
heb je de verstuivers ook al gewisseld met die auto waarvan je het gasklephuis van hebt omgeruild ?
Brandstofdruk algemeten ?
Bobine zal neem ik aan wel een electrofil zijn aangezien deze nieuw is. Zo niet elektrofil plaatsen.
Ik neem aan dat je de voorste lanbda vervangen hebt bovenin het spruitstuk.?
PT nieker
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Nou het punt is ik kan wel foutgeheugen lezen maar bij meetwaardes krijg ik 3 streepjes te zien. Dus vamiddag bij dealer even laten uitlezen en die zag geen vreemde waarden bij de meetwaarden.
Verstuivers ook aan gedacht maar volgens de dealer niet waarschijnlijk met de gemeten waarden.
Brandstofdruk leek goed maar niet daadwerkelijk gemeten.
Bobine is idd electrofil en voorste labda idd vervangen.. Heb ook gehoord over injectoren maar vind hem zo hevig schokken en kan dat niet echt plaatsen met de injectoren.
Ga zo nog even kijken..
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Ga morgen eerst even exacte druk meten.. wordt vervolgd
GOVA (0) PRO, 15 jaar geleden
En toch zal het een verstuivers zijn. Elektrisch OK, maar mechanisch niet. Je zal dan ook geen foutcode hebben. Alleen wanneer hij een tijd uit ligt en via EOBD de "misfire" kan lokaliseren.
Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden
Heb je de verlengdoppen aan de bobine ook vervangen?
Gr.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Ja compleet nieuw..
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
Er is 1 verstuiver die meestal nat wordt , die zit onder 1 van de ruitesproeierkopjes.......
Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=peugeottechnieker]Er is 1 verstuiver die meestal nat wordt , die zit onder 1 van de ruitesproeierkopjes.......[/quote]
meestal de linker(C3) (als je er voorstaat), je ziet dan ook wel witte aanslag op de motorkap zitten. controleer de slangen ook goed van de ruitensproeiers (bekent probleem bij de C3)
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Doe ik morgen.. Ben nu maar even gestopt ;-)
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
Nu al ? hahaha,
Welterusten dan maar.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Stom, stom, stom..... Bleek toch een combinatie van bobine/bougies te zijn.. Nadat we de bobine hadden vervangen en bougies(die waren recent vernieuwd) hadden bekeken was het probleem niets verandert. Oude bobine dus weer teruggeplaatst. Toen dus verder gaan zoeken en niets vinden.. Net toch bougies maar eens vernieuwd en toen was het 1 km goed. Hierna sloeg (de oude) bobine door. Deze vervangen en probleem opgelost!!
Iedereen bedankt voor de hulp!
Groet,
René
Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden
Al doende leert men, zullen we maar zeggen.
Mooi dat het toch opgelost is nu.
Gr.