Hallo,
Door steeds weer kromme remschijven aan de voorzijde wil ik de complete fusee met schijven en lagers en al van de sloop halen en uitwisselen. Hoe gaat dit in zijn werk? Kun je een fusee met lagers en al makkelijk monteren?
Erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja
Het is niet heel moeilijk. Remklauw loshalen en ophangen aan de veer, remschijf verwijderen. En dan komt eigenlijk het zwaarste deel (althans toen ik het deed) je moet de moer waarmee de aandrijfas in het fusee wordt gehouden losdraaien. Bij mij zat die zo vast dat ik deze niet met de hand los kreeg. Deze heb ik bij een garage met een luchthamer laten los maken, daarna met de hand weer vast gezet. De rest wijst zich eigenlijk wel vanzelf. Let wel op!! als je het fusee loshaald moet je zorgen dat de aandrijf as in de versnellingsbak blijft zitten, die trek je er namelijk zonder dat je er erg in hebt zo uit en dat kan nogal een rotzooi geven (olie loopt uit de versnellingsbak).
18 jaar
Okee, fusees met lagers en nieuwe schijven (sloop) opgebouwd. Hopen dat het nu in orde is. Ik denk dat ik het probleem gevonden heb; De lagers die mijn garage heeft vernieuwd voor het kromme schijven verhaal begon; Daar had er een veel te veel speling (wat niet moet kunnen bij een dubbel-rijig kogellager). Zeker een tiende speling zat er op en bovendien draaide dit lager veel te soepel. We wachten af en binnen een km of 1000 weet ik meer.... Eerst eens terug naar de garage met dat lager, want moet niet kunnen, he?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar