auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Partner: geen vermogen bij partner 2,0hdi

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,0 hdi RHY

probleem doet zich voornamelijk voor bij optrekken,zit dan absoluut geen vermogen in motor,na +- 2000rpm komt hij wel weer bij.
storingen uitgelezen,zijn niet aanwezig.egr gecontroleerd,werkt en is visueel ook in orde
verstopping uitlaattraject gecontroleerd,dit is ook in orde
in de meting gegevens alle parameters gecontroleerd,hier kan ik ook geen afwijkingen in ontdekken.
turbo werkt ook,want na ongeveer 2000 toeren komt hij er bij.

de eigenaar heeft wel aangegeven dat auto de laatste tijd wat meer rookte,en dat is nu dan wel overgegaan,maar nu heeft hij geen vermogen meer bij wegrijden.

heeft iemand enig idee??

ik hoor het graag van u!

Geplaatst door

petgel (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

luchtmassameter? als je de mogelijkheid hebt eens te testen met een andere, eerst dit proberen.
kan ook de elektroklep van de turbo zijn die te traag werkt, dan is er wel turbodruk, maar het duurt heel lang om druk op te bouwen. beste is dat je een proefrit kan maken met een diagnosetoestel

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

@TR, RHy heeft toch vaste turbo dus geen elektroklep voor de turboregeling , of ben ik nu gek ?
Ik heb wel eens meegemaakt dat de smoorklep dicht of gedeeltelijk dicht bleef staan door een defekte elektroklep die vast zat en teveel vacuum doorliet. Waardoor motor smoort en veel rookt en weinig vermogen.

dacht ik ook PT, maar wij kunnen het ook mis hebben ...

sorry ptnieker, idd geen aangestuurde turbo maar gewone waste gate, ben ik nu gek?

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

Ach ja misschien ben ik wel gek, het is ook al laat !! En te laat met antwoorden , je was me voor TR !

Als de waste gate op en blijft staan door een elektroklep dan komt de turbo net zo goed langzaam op druk. Voor de klacht maakt dat niet zoveel uit. Ook een turbo met variabele geometrie komt uiteindelijk op druk.

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

15 jaar

Even een aanvulling op petgel z'n vraag.....Er zat in eerste instantie een storing koppelingsschakelaar in motor EBE. Schakelaar zat niet lekker op z'n bevestigingspennetjes en is daarom vernieuwt incl. storing gewist en werking koppelingsschak. gecontroleerd. Het betreft een vaste turbo met waste-gate. As van de waste-gate zit niet vast, en potje bediening waste-gate is in orde. Elektroklep EGR-regeling ook in orde. Vacuum opbouw,- en lekmeting voor en na de elektroklep is gelijk tot EGR. EGR klep er af gehad en werking gecontroleerd.....klep zit los en niet beschadigd. Rubber verbindingsmof uitgang turbo drukzijde gedemonteerd en is intact.
Meting gegevens luchthoeveelheid laat vanaf ca 2500tpm. onbelast en onder het rijden een kleine afwijking zien t.o.v. voorgeschreven lucht, maar dit trekt vanaf 3000tpm weer gelijk.
Uitlaat geheel gedemonteerd en gereden zonder uitlaat.....maakt geen verschil.
Auto is die dag tevens gebracht voor (groot) onderhoud, dus filters e.d. zijn toen vervangen.
Luchtmassameter uitwisselen moet nog gebeuren.

hans4074 0
badge

15 jaar

Hans4074, je hebt het over een kleine afwijking in luchthoeveelheid, hoeveel mg/slag heb je het over? Plus of min?

Haal de stekker van de LMM 'ns los dan is er geen sprake van EGR, motor ebe kan immers geen hoeveelheid uitlaatgas bepalen. Wat is dan het resultaat? Geen vermogen: EGR traject is not OK. Er komt dan namelijk nog steeds uitlaatgas binnen egr-klep zit vast of opent zich tijdens het lopen van de motor. Motor pakt hier wel een storing op denk ik....

Zet een vacuum pomp op de waste gate van de turbo, sluit hem. Pakt de auto dan wel goed op turbo is OK

Meet de hoeveelheid vacuum op de aansluiting van de elektro klep waste gate tevens op de elektro klep EGR.... Is dit evenveel? Niet: vacuumlekkage.

Is het traject tussen LMM en turbo wel lekdicht? Geen binnenzijde die loslaat? Gemeten hoeveelheidlucht is lager dan richtwaarde boven de 3000rpm.

Hoe is de richtwaarde van turbodruk en gemetenwaarde? Wat is het verschil plus of min?

Geen van dit alles: compressie, lektest? Slijpsel in filter gevonden? Verstuivers niet in orde(retour meten) buiten corrcties gelopen.

Eventueel scopebeelden maken van RCO elektrokleppen.(belast meten)

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

15 jaar

Jaap, ik kan het mis hebben maar deze auto heeft volgens mij geen elektroklepwaste gate. De wastegate wordt direkt gestuurd door door de turbo druk met een een kort slangetje van waste gate naar turbo.

Vandaag verder aan het stoeien geweest. Jaap, verschil in luchthoeveelheid was bij ca. 2850tpm. het hoogst.
Gemeten: 447mg/slag en instelling: 523mg/slag. Verschil begon op te lopen vanaf ca. 2600tpm. en trok weer gelijk bij ca. 3000tpm. Stekker LMM los en gaan rijden: probleem weg.
Nieuwe LMM gemonteerd en probleem verholpen.

Bedankt voor de hulp! Ook namens petgel

hans4074 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.