Het starten gaat moeizaam met dit koude weer. Het gloei relais schakelt goed. De 4 gloeibougie doen niets als ik er rechtstreeks een plus op zet. Nu wil ik deze vervangen maar ze zitten op een ongunstige plek. Boven de turbo/uitlaat.
Heeft iemand nog tips en zijn deze makkelijk eruit te krijgen...
De 807 rijders
Geplaatst door 807 rijders (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
harry4203 (450) PRO, 3 maanden geleden
Ruitenwissers en paravan uitbouwen, erg met koeler uitbouwen en daarna hopen dat de gloeistiften eruit komen. Is zeker een uurtje of 4-5 werk met enige ervaring.
807 rijders (0), 3 maanden geleden
De 4 gloeibougie zijn vervangen. (Bedankt voor de tips) Het gloei relais werkt goed en de gloeibougie werkten weer maar het aanslaan van de motor duurt nog steeds lang als hij een tijdje stil heeft gestaan.
Als de motor loopt dan loopt hij mooi en heeft voldoende vermogen. Van de zomer heeft hij een grote beurt gehad en zijn alle filters vervangen.
Nu denk ik dat het probleem in de verstuivers zit. Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen.
807 rijders
harry4203 (450) PRO, 3 maanden geleden
Retouropbrengst verstuivers (laten) controleren. Als deze te groot is kan het aanslaan idd te lang duren. Ook het starttoerental is erg belangrijk bij deze auto's, een nieuwe starter die eventueel een iets groter vermogen heeft kan wonderen doen.
807 rijders (0), 3 maanden geleden
Bedankt voor het advies. Voor het controleren van de retour opbrengst moeten de verstuivers eruit gehaald worden of kan je deze uitlezen. Als de retour opbrengst te weinig is (bij welke waarde) kunnen de verstuivers dan afgesteld worden of moeten ze vervangen worden. De startmotor en het starttoerental zijn in orde.
807 rijders (0), 3 maanden geleden
We gaan de 4 retour slangetjes in 4 koffie bekertje leggen en dan starten. Hieruit kunnen we het verschil van de retour brandstof tussen de verstuivers zien..
807 rijders (0), 3 maanden geleden
Verstuiver 1 geeft een vol bekertje. De andere 3 bijna niets.
Nu wil verstuiver 1 er niet uit...
Wat is handig om te doen. De verstuiver los laten staan, Inspuiten met kruip olie en een paar dagen rijden tot hij los komt. Of zijn er nog andere handige tips of hulp middelen.
Beste antwoord, geplaatst door 807 rijders (0), 3 maanden geleden
Met het starten voor het warmdraaien van de motor starte de auto gelijk zoals we gewend zijn. Ik denk dat er door het wrikken aan de verstuiver iets los gekomen is waardoor hij weer goed werkt. Na een paar dagen goed starten heb ik alles weer terug gezet. De verstuiver wordt nog niet gewisseld zolang hij goed blijft starten.
Bedankt voor de adviezen.
De 807 rijders (612.000 km)