close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: H7-lampen

Bouwjaar: 2002

Hallo allemaal,

Regelmatig zie ik berichten over de korte levensduur van H7- lampen. De boordspanning van mijn P-406 2.0 HDI komt niet boven de 14.4 Volt uit, maar ik wissel bijna maandelijks een H7-lampje uit.

Vraag:
Weet iemand of er een bepaald merk/type H7-lamp is met een langere levensduur ?

vr.groet,
Eduardo

Geplaatst door

Eduardo (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,

kijk hier maar eens, dit probleem is al vaker besproken!


http://www.problemcar.nl/index.php?topic...


paul

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Eduardo de Bruin ik heb ook al 7x in 4 jaar tijd de lampen vervangen, gelukkig de laatste 2 had ik bij de Praxis gekocht en die zitten er al ruim een jaar in.
Kijk ook maar even op topic nummer 25778.
Veel succes gr Willem.

w.vries28 0

19 jaar

eduardo heb bij de GAMMA 2x bleu vision phillips lampen gekocht 2jaar geleden ze doen het nog als 2jaar geleden .(echtwaar ben sirieus )bouwmarkten zijn beter in verkoop met lampjes dan garage houders.groetjes

ferrow 0

19 jaar

Praxis lampen H 7 de eerste is na ruim 3 jaar overleden.
nu heb ik 4 setjes compleet bij de Aldi gekocht.
1 setje en die bestaat uit 1x H7 en 5 div lampjes en 2 zekeringen.
Ben benieuwd, hoelang dat brandt.
Ik heb ook nog nieuwe 4 x H7 bleu ray lampen liggen maar die gebruik ik niet. omdat ik deze bij andere heb gezien en vind het zelf geen fijn licht.
Dus als er kopers voor zijn in Almere of omstreken w.vries28@chello.nl
Groet Willem.

w.vries28 0

17 jaar

Er is een truck.

Auto startten, even 30 seconden wachten tot de spanning is gestabiliseerd, dan lichten aan.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Kijk ook even naar je dynamo: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Groet,
Bert

Treb 0

17 jaar

Osram longlife lampen doen het ook een stuk beter dan vergelijkbare lampen die ik zelf gemonteerd heb.
Sommige H1 lampen willen ook wel eens problemen geven. Om de haverklap dezelfde klanten met dezelfde lamp terug. Met Osram was dat opgelost. Gewoon expirimenteren met verschillende lampjes dus...

The11311 0

17 jaar

Niet alleen Peugeot heeft daar last van hoor, Mercedes Audi VW ze hebben er ook last van ik heb er bergen van vervangen. Volgens mij zijn H1 en H7 lampjes dikke brol, vroeger die H4 lampen gingen stukken langer mee maar die glazen bolletjes waren ook een stuk groter dan de H1 en H7 met een lagere temperatuur van de lamp zelf.
Ook zijn er merken waar het voltage stukken hoger ligt dan 13.8V zoals bij de meeste Franse wagens.
Door de overspanning gaan ze ook een flink stuk sneller kapot (je kan die door een diode laten zakken).
Met Osram en Phillips haden wij het beste resultaat, met Tungsram het slechtste.

Sus11208 0

17 jaar

Je kunt ook (maar dat is iets duurder) Xenon monteren.
1 jaar garantie en 3000 branduren, veel meer licht.
`t is maar een tip.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Ik veronderstel dat als er sprake is van overspanning Xenon lampen ook vroeger kapot zullen gaan.
Maken die dan niet te veel hoogspanning?

Sus11208 0

17 jaar

Ze zijn mindergevoelig voor spanningsvariaties, de ballast/omvormer begrenst de maximale spaning naar de xenonlamp.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Ze zijn mindergevoelig voor spanningsvariaties, de ballast/omvormer begrenst de maximale spaning naar de xenonlamp.

Dat weet ik dan ook al weer, het is alleen spijtig dat het in België verboden is ze te plaatsen en ik heb ook geen goesting om ze iedere keuring om te wisselen voor de originele lampen.
Het is dikke zever dat het hier niet mag, maar ja das België he altijd van die belachelijke regeltjes.
Nederlanders mogen vanalles aan hun auto doen en hier mag niks.

Sus11208 0

17 jaar

Wetgeving:
De wet in België en Nederland bepaalt wat de vereisten zijn voor originele Xenon: De wagen moet voorzien zijn van koplampsproeiers én automatische niveauregeling.

Uitzondering Nederland: De conversie xenon voor wagens ingeschreven voor 1 januari 2007 is toegelaten zonder koplampsproeiers en niveauregeling. In België is er voorlopig geen uitzondering toegestaan.

U beslist zelf:

OPTIE 1: U laat xenon verlichting plaatsen en u wacht het resultaat van de technische keuring af. Voor nieuwe wagens duurt dit 4 jaar. De wagen dient aan de bovenvermelde criteria te voldoen op het moment van de technische keuring. U kan niet geverbaliseerd worden op de openbare weg. De kans dat de wet zal aangepast worden naar Nederlands model bestaat, maar is niet gegarandeerd. Bij perfecte afstelling van uw lichten zal Xenon geen problemen opleveren. Het is uiteraard mogelijk om uw wagen terug om te zetten naar halogeen mocht het nodig zijn.

Met betrekking tot het teruggaan naar halogeen:
Xenon lamp eruit, halogeen lamp erin.
2 stekkertjes omsteken.
10 minuten werk.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.