Na het demonteren en vervolgens het monteren van de startmotor doet de startonderbreker het niet meer. tijden het sleutelen heb ik de plus pool van de accu losgehaald.
Als ik nu het contact aanzet gaat het rode en het groene lampje branden. Welke code ik ook invoer de auto start niet.
Wie kan mij helpen????
Alvast bedankt.
M.v.gr Martijn.
Geplaatst door tinus11480 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
24 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
accu klem er op laten en nu de zekkering van de startonderbreker er uit en er weer in doen
zo word deze weer gereset.
paul,
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Ik ga het meteen proberen.
Bedankt voor je snelle reactie.
M.v.gr Martijn.
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
hoi,
ik heb het net geprobeerd maar het heeft niet gewerkt.
alleen weet ik niet zeker of de startonderbreker wel gezekerd is via de zekeringen van de auto zelf.
in het instructie boek staat dat het zekering j14 moet zijn, maar als ik die eruithaal blijven de lampjes van de startonderbreker gewoon branden, ook als ik de andere zekeringen eruit haal.
nog een ander idee????
alvast bedankt.
M.v.gr. Martijn.
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi. martijn
ik wist niet dat het ging om een orginele onderbreker.
word er niks over bescheven dan in dat boekje.?
het moet vrijwel iets simpels zijn.
paul,
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
hoi, paul
er word helaas niets over beschreven in het boekje.
ik heb nu maar de accu pool los gemaakt, misschien dat het helpt.
als je nog iets anders weet hoor ik het graag.
gr. martijn.
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
doe hem eerst is op het contackt en dan de pluspool er weer op kijk wat ie, dan doet.?
paul,
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
hoi,
dat heb ik ook al geprobeerd, maar het hielp niet.
gr. martijn.
GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden
Indien het rode en het groene lampje tegelijkertijd branden wil dit zeggen dat er geen communicatie is tss pompmodule en startonderbreker. Vermits eerst alles werkte en na het vvg van de startmotor problemen zijn, zal je wel een of andere draad/fiche onderbroken zijn. Probleem zoeken onder de motorkap.
mvg
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, ik zal kijken of ik iets kan vinden.
Als iemand anders nog een suggestie heeft hoor ik het graag.
gr. Martijn
GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik veronderstel dat het een diesel is?
Of niet?
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Nee het is een 1.4i benzine.
Maakt dat iets uit??
gr. Martijn
GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden
Ja, dwz er is geen communicatie tss klavier en injectiecomputer. Indien je het contact aanzet, hoor je dan de benzinepomp +- 5 seconden draaien? Zoemend geluid onder de zit achterbank?
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Schoksensor geactiveerd.Te snel van de krik af laten vallen of zoiets. Rode of zwarte knop onder de motorkap.
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
hallo oldtimer jansen,
wat is precies een schoksensor?
gr. Martijn
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Hallo gova,
Of de benzinepomp draait weet ik niet zeker, dat zou ik even moeten bekijken. Als hij nu niet draait wat kan er dan mis zijn?
gr. Martijn.
GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden
Als de pomp niet draait, krijgt de injectiecomputer geen voeding. Kan schoksensor zijn, dubbel relais, voeding, massa.
Maar de fout moet jij veroorzaakt hebben onder de motorkap, kan niet anders .
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Ik zal kijken wat ik kan vinden. Maar wat is eigenlijk een schoksensor? ik heb namenlijk geen alarm dus dat kan het niet zijn.
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi, martijn
een schoksensor is een beveiliging op de toevoer van bv, brandstof bij een evt, aanrijding,
dit had ford ook al een tijdje.
vandaar.
paul,
michaelluijendijk (0), 19 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk een startonderbreker met een toetsenbord met 2 ledjes erin?of heb je er een met een zwarte afstandsbediening met een rode knop?Je hebt de accupool losgehaald met demonteren van je startmotor.De unit van je onderbreker zal waarschijnlijk wer in de orginele stand staan dus met de code van toen die nieuw was.Probeer deze eens terug te vinden .Of haal hem er gewoon uit, van deze dingen word een beetje crimineel niet zenuwachtig. en hij is er snel uit.
succes michael
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Allemaal bedankt voor de reacties, ik ga morgen meteen proberen of ik het kan verhelpen.
Als het niet lukt dan meld ik mij morgen weer.
gr. Martijn
T luteijn (0) PRO, 19 jaar geleden
Martijn, heb je de schoksensor al weer terug ingedrukt ? (bij de linkse veerpoot) Probeer de startonderbreker eens te ressetten door de auto 15 minuten op kontakt te zetten,vervolgens kontakt uit en direkt weer terug aan,als het rode en het groene ledje dan nog steeds branden is er echt iets aan de hand met de startonderbreker.
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
Hoera!! eindelijk doet hij het weer.
Het bleek uiteindelijk een massa draad te zijn.
Allemaal ontzettend bedankt, zonder jullie had ik nu waarschijnlijk een dikke rekening van de garage gehad.
Gr. Martijn
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi, martijn
mooi dat het is opgelost.
kunnen we de rekkening vast opmaken.
maar weet je wel wat een mail-consult kost :-(
hahaha :-)
paul,
tinus11480 (0), 19 jaar geleden
hoi paul
al je omkosten wil ik wel vergoeden hoor, stuur maar een rekening.
gr. martijn