Ik heb het volgende probleem.
Ik heb hier een peugeot 205 1.1 (TU) welke normaal start, en stationair loopt als de motor koud is. Wordt de motor warm, dan gaat het stationair toerental naar ongeveer 2000 rpm. Ik heb het idee dat de temperatuursensor niet werkt, maar welke moet ik hebben. Er zit er een onder de verdeler en een op het thermostaathuis. Degene op het thermostaathuis zit niet aangesloten, maar als ik bij een andere kijk zit hierop een rode stekker, ik heb in mijn kabelboom geen rode stekker, wel een gele, maar als ik die erop doe is er geen verschil. Ook het losgooien van de stekker van de tempsensor onder de verdeler in het blok geeft geen reactie.
Dus de vraag,
1. welke stuurt het management aan?
2. Wat is de te meten weerstand bij koude en warme motor van de betreffende sensor?
Alvast hartelijk bedankt,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jij hebt geen motortemperatuurmeter in je dashboard zitten denk ik? Daar is namelijk de sensor in je thermostaathuis voor. De andere sensor moet je dus waarschijlijk hebben.
meetgegevens:
0 graden C = 9750 Ohm
20,, = 3750
40,, = 1600
60,, = 750
80,, = 380
100,, = 200 Ohm
Heel veel dan voor de reactie, en tevens mijn verontschuldigingen voor mijn late reactie.
Het probleem was het volgende:
Ik had alle sensoren al vervangen voor deze van een andere motor. Dus aan de sensoren kon het niet meer liggen.
Toen zag ik dat de stekker voor het achteruitrijdlicht op de bak precies dezelfde is als die op e themperatuursensor. Beidekabels zijn ook even lang.
Deze twee omgedraaid en toen was het probleem verholpen.
Waarschijnlijk bij het inbouwen van de motor niet goed opgelet.
groeten Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar