Mijn peugeootje verbruikt momenteel 1 op 10, en heeft minder vermogen met name in 4 en 5 is er amper acceleratie.
ECU uitgelezen via sleutelmethode, maar geen storingen.
Net even gekeken, 1 van de witte kabeltjes van de Lambda oogt platgedrukt, mogelijk kabelbreuk?
Heb ook al gelezen dat het de BDP sensor zou kunnen zijn, maar die kan ik niet vinden... Waar zit dat ding of moet daar de Accu voor uitgehaald worden?
Ander vraagje Aftappunt en vulpunt voor de versnellingsbakolie waar zitten die?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de BDP sensor stuk is heb je geen ontsteking >>>>en ook geen inspuiting. Sensor zit achter de verdeelkap of op de versnellingsbak waar het vliegwiel draait. Als de lambdasonde 4 draden heeft zijn de witte voor de verwaming van die sonde . Bij koude toestand staat er accuspanning op. Repareer die breuk evetueel . Laat de uitlaatgassen meten en of de katalisator aanslaat. Loop de wagen bij een lichte helling of hebben de remmen zoveel weerstand dat ze werken als "Hillholder. Succes.
Ik ben een redelijke leek, maar de auto rijdt relatief normaal, als ik geen inspuiting heb zou ik dat toch duidelijk moeten merken.
Het gekke is dat hij het niet constant doet, van de week 250 km gereden en op het oog (lang leve de benzinemeter van een 205) leek het verbruik normaal, ook geen vermogensverlies in 4 en 5 maar nu op minder dan 250 km de overig 75% van de tank leeg gereden met weer vliegwiel geluiden bij acceleratie in 4 en 5.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar