Goedenavond,
Gister middag heb ik van mn 205 de carterpakking en klepdeksel pakking vervangen.
Verder niks geen stekkers, electornica of wat dan ook los gehad of zelfs maar aangeraakt.
Het vreemde is echter dat vanaf dat moment, mn motor met starten wel rond gaat, maar echt zeer moeilijk aanslaat. Hij vonkt dan niet, maar als ik maar blijf proberen te starten, begint de motor op gegeven moment toch te lopen. Hij rijd dan prima zonder inhouden, roken of wat dan ook, zet je de motor dan weer uit, zelfde verhaal, alleen met warme motor lijkt hij wel iets makkelijker te starten als koud.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bougie's, kabels, doppen, rotor en verdeler zijn nieuw.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je toevallig een (belangrijke) draad tussen je carterpan of kleppendeksel geschroefd ???
Controleer of je met je gesleutel toch niet ergens iets losgestoten of afgebroken hebt. Controleer slangetjes of losgeschoten vacuumleiding(en)
Dit heb ik allemaal gecontroleerd, dit is het niet.
Ik zat zelf meer te denken aan een soort BDP sensor. Wat me net te binnen schiet, is dat de verdelerkap enzo nogal vet waren, en ik daar met remmenreiniger op gespoten heb, en gelijk afgenomen met een droge doek.
Nu zag ik dat de 2 adderige stekker op het huis achter de verdelerkap (volgens mij noemen ze zo'n ding Delco?) ook niet helemaal lekker was.
Heeft iemand een idee hoe je dat ding kunt doormeten/controleren?
[img]http://www.mercadoracing.org/imagenes-an...[/img] Gaat dus om dit ding
12 jaar
Deze auto heeft geen bdp sensor voor het motor management. Er zit wel een soort pulsgever in de Delco (= belgisch voor stroomverdeler) die je met een bdp gever mag vergelijken. Volgens mij zit her een inductieve sensor in. Een spoeltje waarin een wisselspanning opgewekt wordt als er een magneetje langs beweegt. Dat magneetje zijn in dit geval vier pooltjes (op de rotor as). Als je er in kijkt via het gat van de verdeelkap zie je ze zitten.
Ik denk dat de schoonmaakbeurt niet zo goed voor het spoeltje is geweest (als hier vloeistof op gekomen is). Soms gaan ze ook vanzelf stuk.
Ik denk dat de isolatie van de wikkelingen van het spoeltje niet echt goed in orde is waardoor er minder spanning opgewekt wordt, maar blijkbaar op een gegeven moment net genoeg om het ontestekings module in geleiding te brengen en het stuur apparaat van de injektie tot leven te wekken. De waardes weet ik eigenlijk niet meer uit mijn hoofd, tijdens starten moet je een wisselspanningtje meten op de spoel van een paar volt dacht ik, dit is afhankelijk van je starttoerental, hoe hoger dit, hoger de opgewekte wisselspanning.
.
Bedankt voor je reactie.
Ik had ondertussen al de stroomverdeler los gehaald, en schoon gemaakt met remmenreiniger, en daarna met contactspray.
Toen op goed geluk de boel weer gemonteerd, en hij start weer zoals het hoort.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar