Peugeot 206: houdt in bij 120km/u + storing P0087

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 Hdi

Hallo allemaal,

Ik heb storing P0087 en P1351 aan de haal.
Na resetten alleen nog P0087.
Leidingen nagelopen en geen lekken of iets dergelijks kunnen vinden.
Na het vervangen van de dieselfilter is het probleem een paar dagen weggebleven, maar krijg nu weer storing en weer houdt de motor in bij 120km/u. Overigens valt de auto niet altijd in storing.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

guidogorisse

Geplaatst door guidogorisse (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 11 jaar geleden

Katalysator verstopt?

guidogorisse (0), 11 jaar geleden

Voordat ik die vervang, hoe kan ik dat controleren?

Net nog even de leidingen en het filter ontlucht met het balgje. Deze wordt niet echt hard en er blijft steeds een beetje lucht bij komen. Is dit normaal?

guidogorisse (0), 11 jaar geleden

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de katalysator kon controleren?

lummelke (0) PRO, 11 jaar geleden

P0087 duidt erop dat de raildruk te laag is.

Kan vanalles zijn maar bij de 14HDI en helaas ook de 16HDI slijten de kunstof brandstofleidingen nogal eens door waardoor er lucht getrokken wordt.
Meestal gebeurt dit waar de leidingen over het kleppendeksel lopen en aan de aanzuigkant, zodat er nauwelijks of geen lekkage waar te nemen is, de leiding trekt ahw lucht mee bij de brandstof aanvoer.
Je moet de leidingbundel dus echt goed controleren op slijtageplekjes of bij twijfel de leidingbundel afpluggen en vacüm trekken.

guidogorisse (0), 11 jaar geleden

Vandaag leidingwerk gecontroleerd hier is niks aan te zien. Nog andere ideeën?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 11 jaar geleden

brandstof filter niet verstopt?

guidogorisse (0), 11 jaar geleden

Hallo,

Heb op een gegeven moment dieselreiniger gebruikt, waardoor het probleem en tijdje wegblijft.
Het komt wel steeds terug.

Iemand nog een idee?

Groetjes

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

brandstoffilter moet om de 60.000km vervangen worden, dus als deze nog niet vervangen is deze vervangen
bij de 1.4hdi moet je de leiding onder de luchtfilter goed controleren
komt namelijk vaak voor dat deze poreus wordt en hierdoor lucht aanzuigt met gevolg slecht/niet starten
geloof het niet maar het kan

verder commonrailsensor controleren of deze druk stabiel weergeeft
zo nee controleer de pomp of beide kleppen stabiel aangestuurd te worden
anders kunnen de verstuivers nog zijn

paar mogelijk oorzaken
of pomp krijgt niet genoeg diesel om op druk te pompen (zit lucht tussen is ook mogelijk, vandaar leiding onder de luchtfilterhuis)
of pomp bouwt perfect druk op en sensor meet het verkeerd waardoor storing (lijkt me sterk ivm na gebruik dieselinjectie cleaner het probleem stuk minder is geworden)
of verstuiver blijven open staan, hierdoor lekt druk weg, mogelijk oorzaak vuile diesel, ivm dieselfitler te lang zit of gewoon defect, als je hier op komt moeten ze weggebracht worden ter controle
dit ivm je niet zomaar 1200aan verstuivers gaat kopen ivm ze 300per stuk zijn

belangrijkste is dus de hogedruk van de brandstofsysteem controleren of dit klopt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.