Het volgende probleem,
ik heb een 206 1.4 benz. van 2003 in de werkplaats waarvan de motor aanzienlijk veel condens/water inwendig in de motor vormt.
De motor begint belabbert te draaien met veel witte rook vorming en water uitstoot uit de uitlaat, Geen koelvloeistof!!
(Motor is afgevuld met koelvloeistof)
Na verwijderen van bougie's en motor starten komt het water/condens letterlijk uit de bougie gaten gespetterd.
Na enkele ritjes met de auto is de nieuwe olie lichtbruin geworden van het water wat bij de olie gekomen is.
Tank is gecontroleerd op water inhoud
luchtfilter huis droog etc.
Het rare van het verhaal is dat het probleem zomaar korte tijd weg is ,en de motor perfect loopt en geen water vorming.
Wie kent dit verhaal en weet evt de oplossing
Mvg.
John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitermate vreemd verhaal!!
Wat wel eens voorkwam, maar k'dacht bij de eerder bouwjaren 206 (?) was dat er via de linker spatscherm-goot t.h.v. de koplamp, (regen) water in de luchtinlaat liep. Deze luchtinlaat zit vooraan in de linker wielkast. De lucht-inlaatbak kwam dan echt bomvol met water te staan en dan sloeg de motor niet meer aan. Je hoorde dan een soort wasdraaiende wasmachine geluiden. In dat geval was ook het luchtfilter zelf zeiknat.
Maar jou verhaal....en dan geen koelvloeistof?? Nee....dat (her)ken ik niet.
hoe hebben ze de tank op water gecontroleerd ????. Denk toch dat je het daar moet gaan zoeken.
ik zal maandag het vat wat links in de wielkast zit is controleren of er water in zit Hans, heb ik idd nog niet gedaan.
Hellbat, de tank heb ik volledig leeg gezogen vanuit de opening waar de pomp/vlotter zit.
Geen water te bekennen.
Allvast bedankt voor jullie reactie.
Fs1, het is geen vat links voor. Het is niets anders dan de lucht-aanzuigmond van/voor het inlaat-traject. Als dit traject vol water had gestaan, dan had je dit zeker aan het luchtfilter gezien = klets-nat. Je geeft aan dat je het luchtfilter(huis) al gecontroleerd hebt, dus, afgaand op je info over reeds uitgevoerde controles, kun je dit uitsluiten.
Zit het koolfilter niet vol? Zit dat niet bij de vulhals?
Tankt de klant altijd bij dezelfde pomp? Kan water in de tank van de benzine-pomp zelf zitten.
Keer een Seat gehad waarvan de afvoer van de tankdop opening achter het tankklepje verstopt zat.
Met als gevolg (regen)water in de tank. Water ligt altijd op de bodem.
Zat er water in de tank? Nee zeg je, maar heb je de oude inhoud bewaard en laten bezinken?
Imitatie tankdoppen kunnen lekken.
succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar