Peugeot 206: Inhouden bij 2000 toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Ik heb een 206 GTI uit 2001 met ong. 60000 km op de teller. Het probleem is ,dat hij rond de 2000 toeren inhoudt. Als ik bijvoorbeeld bij 2500 toeren opschakel van 2 naar 3 komt hij, als ik de koppeling loslaat, iets onder 2000 toeren uit in de 3. Dan houdt hij in, maar zodra hij hij aan de 2000 toeren kom begint hij weer te trekken. Als ik 'm vanaf 1500 toeren doortrek heeft hij dit probleem niet. Als ik 'm met overschakelen boven de 2000 toeren laat uitkomen trekt hij ook gewoon door. Het probleem ligt echt bij de 2000 toeren.

Ricola

Geplaatst door Ricola (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

nokkenas verstelling, weet niet of hij het heeft en hoe je het precies kunt vervangen
maar bij 2000 toeren kan hij wel verandert zijn en dus even niet goed reageerd totdat de computer ziet dat hij op die stand staat

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

Bougies op 1 mm zetten

Ricola (0), 15 jaar geleden

Update: de situatie is er niet beter op geworden, hij pakt nu nog slechter op onder de 2000 toeren. Als ik opschakel en ik kom onder de 2000 toeren uit en ik trap het gas flink in, dan bokt hij en ploft hij in de uitlaat. Trap ik het gas heel rustig in, dan heeft hij dit niet. Vanaf 2000 toeren trekt hij zoals het hoort. Er zijn geen storingen gevonden bij het uitlezen. De mapsensor, bobinerail en koelwatertemp. sensor zijn vervangen, de bougies staan op 1mm. Maar dit alles heeft niks geholpen. Er zit trouwens half-synthetische 10w40 olie in, is dit wel de juiste olie voor deze RFN motor? Suggesties?

R.

205GTiGriffe (0) PRO, 15 jaar geleden

Beter is vol.synth olie 5w40. Maar 10w40 mag er wel in.

Misschien de egr regeling.

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

1 5w40 is zeer aan te raden met deze motor

2 Inlaatspruitstuk kan gescheurt zijn/of map sensor defekt

3 Nokkenas versteller zit hier niet op

4 zoals Robert al zij verdenk ook ik de egr regeling, echter dan houdt hij normaal gezien alleen in bij konstant 2000 toeren in 3, 4, of 5e versnelling. Niet in 1 of 2 want dan werkt het egr niet.
Je kan bij wijze van proef het egr afsluiten en kijken of het euvel dan verholpen is, niet lang mee doorrijden hoor want er volgt onherroepelijk een brandend motorstoringlampje. Dat moet dan weer gewist worden met een eobd lezer.

Ricola (0), 15 jaar geleden

Update 2: Vandaag blok gespoeld met Forte, daarna 5w40 volsynthetisch erin gedaan, stappenmotor en gasklephuis schoongemaakt. Nogmaals uitgelezen, gaf geen storingen aan, maar het lijkt wel of de ontstekingsverstelling bij fel accelereren een beetje langzaam reageert. Heb gereden met een warme motor en het lijkt of hij toch een stuk beter op het gas reageert, hij bokt een stuk minder. Nu maar even wachten totdat ik met een koude motor gereden heb. Bedankt voor de hulp.

Ricola (0), 15 jaar geleden

Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd et voila probleem verholpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.