sinds 2 dagen rijd mijn auto slecht op lpg vialle lpi g3 2.016v . Op benzine lijkt alles normaal. Stationaire loop op lpg is zeer onregelmatig. Bij het optrekken inhouden schokken, en af en toe een knalletje in de uitlaat. Bougies vandaag vervangen, dat hielp niet. Het lijkt net alsof ie met optrekken af en toe op 3 poten loopt. Als je het gaspedaal heel geleidelijk indrukt lijkt het minder te zijn. Bij plots indrukken houd ie heel erg in. Iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de (6-polige) stekker van de gas-injectoren naar de LPE eens op corrosie.
waar zit die ongeveer? kan hem niet vinden...
18 jaar
Kleppen stellen.
Bougiekabels niet goed meer.
Brand het diagnose lampje?.
Doet tie dit ook op benzine?.
18 jaar
diagnose lampje brand niet. Op benzine geen problemen. Overigens heb ik ooit een keer kapotte bougie gehad. Dat gaf exact dezelfde syptomen. Nu zijn het de bougies helaas niet en doet ie het alleen op gas
18 jaar
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Mijn Peugeot dealer verwees me naar een gasspecialist en die vermoed dat het in de pomp zit. Je kan even dicht bij de tank horen en luisteren of deze bromt en onregelmatig loopt. Lees anders ook even mijn bericht: http://problemcar.nl/index.php?topic=512... van een dag eerder.
18 jaar
Dit lijkt toch op een injector die niet meedoet. Dit zit vaak in de genoemde stekker. Echter, bij sommige typen LPI, zit deze stekker er niet meer.
Volg de bedrading van de injectoren naar de LPE en je weet het.
ALs je de pomp verdenkt, moet je bij de Vialle dealer zijn om de auto uit te laten lezen. Deze kan continu de druk en het toerental van de pomp meten.
PS, als je luistert bij de tank, kan het zijn dat je gekraak hoort en dat je de pomp onregelmatig hoort lopen. Dit wil echter nog niets zeggen, het gekraak is de overstort en het onregelmatig lopen wordt veroorzaakt doordat de pomp met verschillende toerentallen draait om de druk optimaal te houden.
Uitlezen en meten geeft uitsluitsel.
Succes
18 jaar
Ik sluit me aan bij wat peter zegt, ga er mee naar een gasspecialist.
Die kan de boel uit lezen.
18 jaar
primera p11, volgens mij heeft deze auto hydrolische klepstoters en hoeven die dus niet gesteld te worden. Tevens zitten er geen bougiekabels, de bobine(s) zitten boven op de kop van de motor.
Jos, als je zeker weet dat je deze problemen niet hebt bij het rijden op benzine, ga dan naar een gasboer, wel een goeie want gas is een echt specialisme.
#edit
Stekkers op corrosie of losse verbindingen nakijken kan uiteraard nooit kwaad
#
18 jaar
vandaag heb ik weer uitgebreid testritjes gemaakt en kwam erachter dat er nauwelijks merkbaar op benzine ook iets niet klopte... vanuit zeer lage toeren optrekken gaf ook minimale schokjes. Op gas was alles vele malen erger optrekken op 3 poten. Heb over alle bobine spenen een rubberhandschoen gedaan en nu lijkt het opgelost!!! Het effekt van een niet optimale ontsteking lijkt op gas 100x erger dan op benzine!!!
18 jaar
huh..je hebt dus in principe je je bobine /bougie kabel extra geisoleerd?
18 jaar
Jos, ik lees dit verhaal en nu herinner ik mij dat ik bij mijn BX'n altijd in donker met een plantenspuit over de bougiekabels spoot en mij dan verbaasde hoe groot de afstand kan zijn dat je nog vonkoverslag had.In die rubbers die nu dus rechtstreeks over de bougie's geschoven zijn zitten dus allemaal haarscheurtjes.
Ga komende week van die nieuwe spenen halen en hoop dat de problemen dan wegblijven. (bij een 16v heb je een zwarte plaat met de bobines erin en 4 spenen op de cilinderkop liggen.)
18 jaar
Alles opgelost na nieuwe spenen!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar