Mijn koppeling van een 2.0 HDI Break grijpt niet altijd op hetzelfde punt aan. Meestal is het aangrijppunt behoorlijk hoog, maar soms en alleen vanuit stilstand ook heel laag. Direct na een beetje oplaten komen grijpt ie aan. Vervolgens een dood punt totdat ik het pedaal hoog heb laten opkomen. Tevens hoor ik de laatste tijd af en toe een huilend geluid bij het op laten komen van de koppelding.
Moet ik concluderen dat de platen en/of drukgroep versleten is en dat dit dus een dure grap wordt? De auto moet ook al een C beurt en nieuwe distibutieriem hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoeveel km gelopen,zo te horen moet er een nieuwe koppelingset in. drukgroep, plaat, + druklager, bak er achterheen halen.kun je het meteen zien, groeten e.j.
bijna 147000 km. Wat kost zo'n set ongeveer + inbouw bij een dealer. Moet ik dan aan 300 Euro of eerder 500 denken?
18 jaar
reken bij de dealer maar op een honderje of 7 tot 8, de universeel zal het klusje klaren rond de 3 tot 400.
onderdelen zonder het peugeot logo ja, wil niet zeggen dat dat slechter is.(peugeot maakt zijn eigen koppelingsets ook niet zelf tenslotte)
en het uurloon is meestal de helft van de dealer....
Waar zit het enorme verschil in? Andere onderdelen?
18 jaar
Mijn HDI heeft hetzelfde, alleen na even stilstaan pakt de koppeling eerder op. Mij is verteld dat dit ligt aan het (dubbele) vliegwiel dat aan vervanging toe is.
18 jaar
De platen zijn bij mij ook aardig versleten. Ze hebben het getest bij de dealer. Na de test merk ik het slippen ook ineens in de 5e versnelling. FF van 90 vlot doortrekken naar 120 gaat niet meer zonder slippen. Rustiger of vanuit de 4e gaat dit wel goed.
Dus er komt een revisie set in.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar