Ik zit met het volgende probleem ik heb een 307 16 hdi die zo nu en dan even kort inhoud/hikt en geeft zo nu en dan een dc op de laaddruk, om de 2 weken.
De laaddruk regeklep is verv op advies van de dealer, maar het probleem blijft zich voordoen. Wie heeft er tips.
Gr,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bdp-sensor?
P-code?
er kan een foutmelding komen door te hoge druk, of door een foutieve sensor. met peugeot-uitleesapparatuur is het verschil duidelijk, misschien is het onderscheid moeilijker met universele apparatuur. het betreft de denso sensor bovenop de motor vlakbij de luchttemperatuursensor. hiervan gaat de motor wel in noodloop
Ar
De auto is bij de dealer geweest maar die kunnen het op ditmoment niet waarnemen. Het valt me wel op als ik met de test app rij en op moment van inhouden de werkelijke druk een korte piek naar beneden geeft in vergelijking met de nominale druk. De p code weet ik zo niet meer ik heb ze helaas gewist.
piek naar beneden? dan zal het niet de sensor zijn.
zit er een bypass voor de intercooler op de motor?
Ar
Zo te zien zit er geen by pass. Als er toch een zit waar kan ik het eventueel zien.
bovenop de motor, vlakbij de turbodruksensor. waar de intercooler en egr slangen samenkomen. daar moet je minstens 1 klep hebben (egr vlinder-doseerklep), of 2 en dan heb je dus een by-pass voor de intercooler. controleer eens of het probleem wegblijft als je de egr-vlinderdoseerklep afkoppelt, heb hier toch al enkele keren last mee gehad al zij het met iets andere storingen
de ontluchting van de turbodrukregelklep is ook niet vervuild? dit kan soms door een lek langs een injector daar de ontluchting in de buurt van injector 3 zit...
ar,
In het huis met de druksensor zitten inderdaad 2 kleppen, dus met bypass, ik zal eerst de egr eens afkoppelen.
Ar,
In het huis met de druksensor heb ik de onderste klep (met bruine stekker) afgekoppelt hhet probleem lijkt dan verholpen of komt dit omdat hij nu in noodloop zit. Wat moet ik nu verv.
de twee kleppen worden als 1 geheel verkocht dacht ik... stuur anders even het vin-nummer door dan kan ik meekijken op servicebox...
Ar,
De auto gaat dan wel in noodloop lampje gaat branden en hij geeft in display storing uitlaatgas,het is de onderste klep waar ik de stekker vanaf haal, maar gaan deze wel meer stuk??
[quote=FIELT]Ar,
De auto gaat dan wel in noodloop lampje gaat branden en hij geeft in display storing uitlaatgas,het is de onderste klep waar ik de stekker vanaf haal, maar gaan deze wel meer stuk??[/quote]
tipje. ik had vandaag zelfde probleem meteen 2hdi uit laat zat dicht stukken van kat schoongemaakt probleem weg
15 jaar
[quote=FIELT]Ar,
De auto gaat dan wel in noodloop lampje gaat branden en hij geeft in display storing uitlaatgas,het is de onderste klep waar ik de stekker vanaf haal, maar gaan deze wel meer stuk??[/quote]
chassisnr?
bij mijn weten niet, maar denk dat de onderste de bypassklep is...
Ar,
Het chassisnr is vf33h9hzc83681849.
Heb je al een tekening
gestuurd via mail
Las vandaag op een andere site het volgende, en het lijkt heel veel op mijn probleem :-(
Auto hikt heel errug, piek naar beneden, dealer ziet geen storing, dus er is niets....domkoppen. Sinds een paar dagen valt ie soms soms uit op het moment dat ik de koppeling induw en lage snelheid heb. Bij een ander is er na langs zoeken geconstateerd dat de kabel dus de krukassensor en het motor management systeem was doorgesleten door 1 van de staalkabels van de versnellingsbak. Deze was dusdanig versleten dat ie hikte, maar als je de koppeling indrukte, duwde deze staalkabel zó hard op deze kabel, dat ie geen signaal meer gaf aan het motormanagement. Deze zag dus geen beweging bij de BDP en dacht dat de auto niet reed, dus geen brandstof, dus stoppen die hap.
Hopelijk kan de mijne morgen naar dieselspecialist ADES in Apeldoorn.....kijken wat zij ervan vinden.
15 jaar
je diesel heeft de bdp sensor aan de andere kant zitten, en je versnellingsbak maakt geen gebruik van staalkabel...
Hmmm, sta ik dan met mijn goeie gedrag :-(
De klachten echter komen echt heel errug overeen met die van mij. Wat kan het nog meer zijn???? Ik word hopeloos van dat gehik.....heb ik dat eindelijk leren accepteren, houdt ie er af en toe mee op....!
Da;s wel klote..zeg maar.
Hellup!
15 jaar
als ik dit zo allemaal lees verdenk ik de toerentalsensor op de krukaspoulie aan distributiezijde, er is voor een bepaalde serie zelfs een terugroepactie geweest waarbij sensor en stekker dienden vervangen te worden. ik heb dit indertijd zelf ook gehad met de 307 waar ik toen mee reed, maar ik denk dat ik wel foutmelding motortoerental had in geheugen van de ebe.het ws nummer van de sensor is 1920EH
ja, dat schreef ik 2 maanden geleden ook, alleen jammer dat de topicstarter niks meer laat horen.
hey, de mijne doet dat ook, tis nen 1.6hdi fap 110pk. Je bent op gmak aant rijden op zo 1800 toeren of rond de 2500toeren, hikt / snokt de wagen. Dikwijls wilt hij niet optrekken ook tot aan zijn 3000toeren. Is dit zo beetje zelfde probleem dan jullie hebbe?
Word zot er ervan !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar