👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo iedereen,
Mijn 205 XE 1.1 gooit er nogal wat olie uit, een liter op 1000km. Het blok is zeiknat van de olie. Na enig speurwerk ben ik er achter dat de olie onder de verdeelkap vandaan komt. Ik ben al wezen vragen om een nieuwe afdichting maar de asafdichting wordt niet los geleverd. En het lijkt juist langs het asje te lekken. Als ik die dus wil vervangen moet de verdeelkap er af. Betekent dat automatisch dat het ontstekingstijdstip niet meer goed staat? Praktisch gesproken, zeg maar? Ik bedoel, zonder kans op geluktreffers.
Groetjes Arnoud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet de koppakking lek?
Nee, heb ik al laten onderzoeken. En voor een lekke koppakking zou dit wel heel veel olie zijn. Plus dat de auto normaal start en ik geen verlies van koelvloeistof heb.
Greetz
19 jaar
Onder de verdeler zit een rubber ring van 36,5 mm die wel los leverbaar is! Deze lekt wel eens.
Dat was me al verteld, maar die is het probleem niet.
19 jaar
Als het niet aan die rubber ring ligt die "306 cabrio" bedoelt, moet hij langs het asje van de ontsteking lekken. Dat asje wordt door middel van een paar fiberringen afgesloten.Het is een heel gefriemel om die te vervangen, de gehele ontsteking moet letterlijk uit elkaar.
Misschien dat je op de sloop een betere ontsteking kan halen. Voordat je de ontsteking verwijdert kan je met een stift merktekens zetten, zodat je naderhand de ontsteking op dezelfde plaats terug zet. Als je de ontsteking verwisselt moet je hem op het zicht gelijk zetten met je merkteken, en naderhand even goed af laten stellen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar