close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: knipperen stop en olielamp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v

hallo allemaal,

Gisteren tijdens zeer nat en regenachtig weer ging mijn stop-olie en remmen lamp op een niet overtuigende manier knipperen. Zal wel door vocht komen dacht ik. Vervolgens gestopt en alle vloeistoffen ge checkt alles OK ! Weer door gereden en gaandeweg gingen de lampen steeds constanter branden. Toen ging de motor ratelen en is mijn auto door de anwb weggesleept. nokkenassen e.d. lagers kapot. Heeft iemand een idee wat de mogelijke oorzaken van het plotseling wegvallen van de oliedruk kunnen zijn ??? (zit genoeg olie in )


Groetjes Jos

Geplaatst door

jos5954 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat er olie in een motor zit, wil niet zeggen dat deze de motor smeert.
de olie wordt de motor ingepomp door een pomp die bijv stuk kan zijn.
een defecte drukregelklep, aandijving oliepomp stuk of zelfs een verstopt zuigfilter is mogelijk.
een les voor de volgende keer;
als het lampje brand en er zit genoeg olie in:STOPPEN!!

Heb je enig idee wat eventuele reparatie nu kost, en of de kop nog gereviseert kan worden? motor loopt stationair vlgns mij nog normaal.

jos5954 0

17 jaar

ik hoop voor je dat de schade beperkt blijft tót de kop.
ik vrees dat als je een poos zonder olie hebt gereden, je er met alleen de kop niet vanaf komt....

gelet op het bouwjaar van de auto is het wellicht financieel aantrekkelijker om bij een demontage bedrijf een gebruikte kop aan te schaffen ipv de huidige kop te reviseren. Maar ik zou eerst zorgen dat de olie toevoer in orde is, ander sta je met je nieuwe kop na 5 kilometer weer aan de kant.

Richard9710 0

17 jaar

Alles bij elkaar baal ik als een stekker omdat ik 90000 km geleden een volledige motorrevisie heb laten doen. Heeft toen hele hoop geld gekost en dan vind ik 90000km echt heel weinig. Heb het idee dat ze toen iets 'vergeten' zijn.

jos5954 0

17 jaar

het is wel een dure les om door te blijven rijden met een brandend lampje
als er 90000 km geleden iets verkeerd was gegaan zal dat er wel eerder uit zijn gekomen het kan ook gewoon domme pech zijn
ik weet niet hoeveel km deze auto heeft afgelegd
het kan zijn dat de pomp defect is geraakt of het filter verstopt onderin het carter

andreas08 0
badge

17 jaar

totaal 295000 maar dus wel met motorrevisie op 205000 km. Vind het nu zonde om er nog veel geld aan uit te geven. Enkele mnd geleden is er ook al een andere versnellings bak en koppeling ingezet. Dat was ook niet niks. Uiteindelijk zijn de aandrijfassen .dynamo starmotor e.d. nog nooit vervangen. Die komen er dus ook nog aan.

jos5954 0

17 jaar

Weet iemand ook of het te doen is om er zelf een sloopmotor in te leggen?? Ben vrij handig en volgens de vraagbaak hoef je alleen de aandrijfassen te verwijderen en motorsteunen los te maken. takelen en klaar is kees.... . Hoe veel uur werk zit er ongeveer in het in en uitbouwen van een motorblok? (ook moeten er natuulijk dingen als startmotor e.d. overgezet worden.)

jos5954 0

17 jaar

Als je de beschikking hebt over een goede takel is het wel te doen. Maar als dhz ben je volgens mij wel een dag of 2 zoet. Om bijvoorbeeld de aandrijfassen te verwijderen moeten de fusee's los. Ik weet niet of je de aandrijfas helemaal uit het fusee moet halen of dat het loshalen van het fusee voldoende is om de as uit de bak te trekken. Verder zal alle bedrading los moeten en als je airco hebt, moet ook de pomp van de motor af maar die moet je vervolgens op ongeveer dezelfde plaats houden tijdens het wisselen van de motor (of je moet de airco leeg halen zodat je de slangen van de pomp kan afhalen).

Hou er ook rekening mee dat handig zijn niet altijd genoeg is. Het gereedschap (met name het [u]juiste[/u] gereedschap) is net zo belangrijk. Als de as bijvoorbeeld uit het fusee moet, heb je een dop 35 nodig om de moer van de as los te draaien. En die maat zit niet in een Gamma doppendoos.

Richard9710 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.