Peugeot 407: Koeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdfi 16v

Ik heb een vreemd probleem als het boven de 25 gr is en ik rij met de caravan loop de temperatuur erg op bij het nemen van een lichte hellingsoms tot het woord stop in de display verschijnd dan werkt tevens de airco niet heb onder weg bij een dealer het systeem uitlaten lezen en zij hebben de koel ventilator getest en die werkte goed ik verbeeld me dat als ik de helling neem in 5 met een toerental van2000 a 2400 dat het dan wat minder is hij bouwt geen druk op in het systeem en als de temp opgelopen is tot het einde van de meter gaat hij soms ook met de zelfde gaang eer terug naar normaal ik hoop dat er iemand een oplossing voor dit probleem heeft want anders heeft hij de langste tij bij mij doorgebracht. mijn peugeot heeft 200.000 km gelopen en is altijd dealer onderhouden ik heb hem sinds een half jaar in mijn bezit en ben er voor de rest erg te spreken over
NB hij doet het inmidels ook op de normale weg zonder helling met een buiten tempratuur van 20 gr of minder soms blijft hij een tijd tegen het rode hangen en na een tijdje gaat hij dan soms ook wel onder de 90 gr

j.riesmeijer

Geplaatst door j.riesmeijer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Jaap Jansen (0), 14 jaar geleden

Het is de regelstrategie van de motor. De motor wordt niet daadwerkelijk te warm, maar de software maakt dat u gewaarschuwt wordt voor oververhitting. Wanner deze strategie in werking treedt, zal de aircopomp niet meer aangestuurd worden om vermogen te sparen. Geen wonder dat er geen druk wordt opgebouwd in het systeem. Wanneer uit controles blijkt dat het koelsysteem op orde is heeft u te maken met een eigenschap van uw auto. Sowieso is het verstandig om de zesde versnelling in de bergen niet te gebruiken. Het is geen schande om zelfs in z'n vier naar boven te rijden. Met een wat hoger toerental kan deze diesel e.e.a. beter aan qua koeling. Kortom geen defecten aan het koelsysteem.... geen zorgen maken over oververhitting. Liever één of twee verzetten terugschakelen.


Groet,

Jaap.

Jaap Jansen (0), 14 jaar geleden

Andere vraag: met welke snelheid rijdt u naar boven?

j.riesmeijer (0), 14 jaar geleden

Ik ging altijd in vier naar boven met ca 90 kmh maar als ik in vijf met 110 ga is naar mijn gevoel het probleem minder al hoewel hij dan toch nog erg ver oploopt tot het rode gebied

wkhoek (0) PRO, 14 jaar geleden

ik dacht dat deze wagen een elektrisch geregelde thermostaat heeft. (weet het niet zeker) Die zijn lastig te testen, misschien is het verstandig om deze preventief te vervangen.

j.riesmeijer (0), 14 jaar geleden

Probleem gevonden tussen airo verdamper en radiateur zat erg veel vuil en de radiateur was door het zand water en vuil geoxideerd en in de koeltunnel bak lag erg veel bladeren verdamper en radiateur en koelvloeisof vervangen de kosten hiervan vielen erg mee en het probleem was opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.