Goede middag mijn naam is Charlie en ik rij in een Peugeot 307sw automaat. De auto werd opeens te warm en melding koelvloeistof te heet .inmiddels vervangen de waterpomp.de radiateur. De sensor. En de dop .zolang ik niet op de snelweg rij gaat alles prima en blijft op 90 graden. Op de snelweg loopt hij na een half uur op en wordt erg warm
Deze heb ik vervangen voor een nieuwe. Althans de radiateur die onder de motorkap zit.als ik het paneel bij de bestuurders kant los haal zijn de buisjes van de binnen radiateur beide warm
1 maand
Wat ik nog niet gemeld had .bij stilstaan auto temperatuur meter op 80 graden. Bij rijden van 70 naar 100 graden en blijft heen en weer slingeren en wil niet rustig worden
1 maand
Inmiddels is het probleem opgelost. Het was de automaat bak. Het olie pijl was te laag en als er wel wat olie door de koeler stroomde was de olie te heet en bracht het Koelwater boven de 130 graden. 160 ml olie in de bak gedaan en koelt weer prima
4 weken
Nu alleen nog de oorzaak van het te lage oliepeil vinden en oplossen.
4 weken
De oorzaak blijft lastig. Er zijn geen lekken gevonden. Maar de bak heeft wel 240000 km gelopen en nooit geen onderhoud gehad
5 dagen
Blij dat het over is,maar ik zet er wel vraagtekens bij! 160ml atf olie bijvullen? Ik geloof dat niet. De oliekoeler zit helemaal beneden en daar zou lucht doorheen gaan doordat er 160ml olie te weinig in de bak zit? Vage sh#t! ;-) En het enige dat je niet hebt vervangen van je koelsysteem is de thermostaat...voor die paar knaken had ik die ook meteen meegenomen. ;-)
Th was al 2 keer vervangen. Olie koeler zit boven in en niet onder in. Inmiddels is de automaat voorzien van nieuwe olie en zijn de drukkleppen vervangen. Auto blijft koel .maar schakeld nog steeds bot
5 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
Mogelijk radiator verstopt.
1 maand