close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: koelsysteem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 110pk

Hallo

ik heb een probleem met het koelsysteem van mijn 406 hdi 2.0 110pk automaat.
Hij verliest koelvloeistof alleen ik zie niet waarheen motor loopt goed en rookt niet.
oliepeil blijft gelijk en geen olie in koelvloeistof.
waterpomp thermostaat vervangen en koelvloeistof is helemaal ververst.
iemand een idee?

Geplaatst door

Rene-Jutte (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit zou heel goed de koppakking kunnen zijn. Je kunt de volgende test uitvoeren: motor gewoon normaal warm rijden, koelsysteem drukloos maken door voorzichtig! de dop te verwijderen. Vervolgens weer gewoon een stukje rijden. Zit er nu weer veel druk in het systeem dan is de kans groot dat dit van de koppakking komt.

wkhoek 0
badge

13 jaar

Ik heb net 2 week in de ardennen gereden, toen we er bijna waren (vanuit Delfzijl) hoorden we een "plof" en nu is mijn koelsysteem drukloos.
Nog steeds geen koelvloeistof te zien onder de auto of aan de motor.
De motor draait overigens als een zonnetje en rookt totaal niet ook in de bergen rijd hij super.
In de ardennen heb ik bijna een liter koelvloeistof gebruikt en op de trugweg weer bijna niks (500 km).

Rene-Jutte 0

13 jaar

Als de dop van jouw koelsysteem niet goed meer is, blijft het systeem drukloos. Waarschijnlijk is dus de dop niet goed meer.

wkhoek 0
badge

13 jaar

andere dop geprobeerd nog steeds geen druk

Rene-Jutte 0

13 jaar

Heb je de kachelradiateur ok al gechekt op lekkage/? vloer mat niet bestuurders kant of reuk koelvloeistof in interieur.

j@n-willem 0
badge

13 jaar

voordat er druk ontstaat met de nieuwe dop, moet de motor eerst afgekoeld zijn en vervolgens weer warmgereden. De druk in het koelsysteem is immers inherent aan het uitzetten van de koelvloeistof doordat deze opgewarmt wordt.

wkhoek 0
badge

13 jaar

jan willem, het probleem is dat ik niks ruik en zie, ook het interieur is dus droog
wkhoek, okee ga ik dat nog proberen morgen.
denk je dat een egr koeler de oorzaak kan zijn? of gaat hij dan ook roken?

Rene-Jutte 0

13 jaar

ik heb hem weer tot max gevuld (ongeveer 1 liter) ben gaan rijden en weer gecontroleerd bouwt nu wel druk op maar nu kan de druk in eens via het rubbertje van de niveauzender ontsnappen en dus ook wat vloeistof.

Rene-Jutte 0

13 jaar

Wat versta jij onder max? Tot de rand toe vol?

Het expansievat moet je niet verder vullen als tot de niveau indicator. Als je in het vat kijkt zie je een rond kunststof ding met onderin een soort drempeltje. Tot dat drempeltje moet je vullen, anders wordt te veel gevulde er via de dop uitgewerkt.

heemskerk4251 0

13 jaar

ik heb hem gevuld tot de max indicator

Rene-Jutte 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.