Peugeot 406: Koelvloeistof pomp 406 1800 EW7J4 85KW

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: EW7J4 85KW 1,8

Ik heb vlgs de garage lekkage op de waterpomp, tenminste waar de pomp op zit gemonteerd.
Het is vlgs de garage gemonteerd op een kunststof huis, en daar zit een scheur waardoor het blijft lekken.

Er is al een nieuwe waterpomp+DB vervangen en daarna deed dit probleem zich voor.

Klopt dit verhaal dat er de pomp op een kunststof ondergrond gemonteerd zit?
En weet iemand bij benadering wat zo'n kunststof kap/ondergrond kost?

bart 406

Geplaatst door bart 406 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (470) PRO, 17 jaar geleden

bij peugeot wordt dit als een deel geleverd en vervangen.

bart 406 (0), 17 jaar geleden

Okee, dus het klopt wel?

Het klonk gewoon raar, de hele gang, maar ja het zal toch wel kloppen.
Alleen het onderdeel moet ik zelf betalen, de rest, aftappen alles uitbouwen en weer inbouwen is voor hun rekening.
Maar kan het zijn dat ze de pomp te strak hebben vast gezet, te hoog aandraaimoment? en daardoor is gescheurd?

harry4203 (470) PRO, 17 jaar geleden

zoals ik reeds schreef, zijn de pomp en het huis bij peugeot niet los te vervangen. dus als je zegt dat de pomp net is vervangen zou die eigenlijk nog niet stuk mogen zijn.

amplifier (0) PRO, 17 jaar geleden

Als ze geen origionele delen hebben gebruikt kan dit. Er zijn imitatie spullen te krijgen waar je allen de pomp krijgt, en niet het achterste huis. Wij hebben dit ook een keer gehad dat een klant ergens anders zo'n pomp had laten monteren, en hierna bij ons kwam met lekkage van het achterste huis.
Normaal word dit in een deel vervangen

bart 406 (0), 17 jaar geleden

Okee, bedankt voor de reacties.
Ik heb het achterste pomp huis gezien en het is een soort composiet/kunststof. Er was een "oude" breuk zichtbaar links en rechts van een boutgat.
Misschien hebben ze de eerste keer wel de bouten te straks gedraaid waardoor het is gebarsten. Maar ja het is vervangen en weer goed nu
Aleen ruik ik af en toe nog bij warme motor die uit staat een koelvloeistof lucht, kan het zijn dat het nog resten zijn van voor de reparatie?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.