Ben bezig met distributie.
kan iemand mij vertellen of deze krukas spieloos is omdat ik het juiste blokeergereedschap niet heb????
alvast bedankt voor je antwoord!
Groeten
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De distributie op tijd zetten de nokkenassen borgen met 2 x 8MM bouten en het krukastandwiel even aantekenen dan gebeurd er niets . ( de krukas en tandwiel is wel met een spie.
Vernieuw de waterpomp gelijk je kunt er nu mooi bij.
Susses Bert.
Hoi Bert,
Ja dat adcht ik ook inderdaad, kruk-as met een spie, Mooi niet dus.
Bij deze motoren vanaf 2004 zit er een spieloze krukas in!!
nokkenassen op tijd zetten met een boutje gaat nog steeds maar kruk-as blokeren kan alleen met gereedschap.
De kruk-as poelie zo losgedraaid en toen stond alles van tijd af!!! SHIT
Vandaag heb ik een blokkeerd pen besteld bij mijn leverancier, komt van gates GAT 4359 kost 25 euro ex btw
Deze kan gebruikt worden bij peugeot en citroen!
Groeten
Bart
Dan gaat de blokkering van de krukas dmv een (dikkere) paspen aan de achterzijde in het vliegwiel.
In,- en uitlaatnokkenas zijn vaste tandwielen.
De distributieriem wordt dan gespannen op het onderste tandwiel.
Nu eerst even gaatje vliegwiel zoeken.
Hans bedankt voor je reactie.
Dat gaatje heb ik al gevonden, nu even wachten op het gereedschapo dan weet ik zeker dat de timing 100% is!!
Nog 1 vraag.
wat me is opgevallen al vaker ook bij de oudere types met spie is dat de waterpomp origineel van kunstof is en dat de vervangings pomp van alu is.
weet iemand of dit normaal is?
ik heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad maar ik ben gewoon benieuwd!
De alu uitvoering is de gelukkige vervanger van de kunststof pomp. De kunststofpomp gaf te vaak en te veel problemen en dan met name .....bijgeluiden. Is al vaker over gesproken alhier op het (peugeot) forum.
het complete pomphuis is origineel van kunstof, als je een vervanginging besteld bij de dealer krijg je een compleet alu.huis. Die maken minder herrie en verminderen het klapperen van de db riem tussen de krukas en de waterpomp.
De waterpomp die aftermarket geleverd wordt buiten de peugeot organisatie is geen compleet huis maar slechts het ''pompdeksel'' (van aluminium) wat je er overigens wel makkelijker af kunt halen dan het complete huis. Dat vindt ik ook dan ook meteen het enigeste voordeel want de imi uitvoering gaat wel weer sneller lek en doordat het pomptandwiel of het huis niet precies de zelfde afmetingen hebben is de distributie soms ook niet helemaal netjes af te stellen. althans dat is mijn ervaring toen een tijdje geleden de originele pompen in backorder vlogen en we noodgewongen op zoek moesten naar andere oplossingen.
Bedoelde je met vervangingspomp nu het originele onderdeel of een imitatie ?
PT nieker
Weer te laat, zucht.....
lol!! Het was maar een fractie te laat.
Van Breugel,
Monteer een complete alu waterpomp (dus met huis) en uw klant zal u eeuwig dankbaar zijn. Ik heb vanaf bouwjaar 2000 lopen tobben met een 406 (EW 7) waarvan de distributieriem resoneerde. Ik heb deze auto hierom weggedaan. Thans met een EW12 (die ook resoneerde, maar in een gunstiger toerental) is uiteindelijk de waterpomp de boosdoener gebleken. Deze is vervangen tegelijk met de distributie. Probleem weg!!! Alleen blijft het verbazingwekkend dat de PAS er minstens 7 jaar over heeft gedaan om het lek boven te krijgen. Heeft ze vast veel klanten gekost.
gr.
Cees
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar