Peugeot 205: lampje van de remmen en vloeistof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

bij scherpen bochten en hobbels gaat steeds t lampje van de handrem/remvloeistof aan

en kan dan meestal wel wat remvloeistof bijgevlud worden, daarmee is t probleem meestal wel opgelost.
geen zichtbare lekkage bij de wielen en de hrc.
waar blijft de vloeistof en hoe kan ik zorgen dat dit probleem permanent opgelost worden

aardbei64

Geplaatst door aardbei64 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hrc kan ook inwendig lek zijn zodat de rvs via de bekrachtiger, de vacuumaansluiting en de motor via de uitlaat verdwijnt.
Is alleen te zien door de hrc los te halen van de bekrachtiger.
Maar zou toch eerst eens de remtrommels verwijderen en controleren of hier alles wel droog en dicht is.

Gr.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

heb jij een hydraulische koppeling

aardbei64 (0), 16 jaar geleden

[quote=Petje57]Hrc kan ook inwendig lek zijn zodat de rvs via de bekrachtiger, de vacuumaansluiting en de motor via de uitlaat verdwijnt.
Is alleen te zien door de hrc los te halen van de bekrachtiger.
Maar zou toch eerst eens de remtrommels verwijderen en controleren of hier alles wel droog en dicht is.

Gr.[/quote]
dan ga ik de hrc loshalen, wielen zijn ok namelijk.

@robby

ik heb geen idee of er een hydraulische koppeling opzit.

hoe kan ik dat zien

tis een 205 18/1900 diesel uit 1997, generation model, zonder stuurbekrachtiging, en met de lichtschakelaar in een handeltje en niet op de dash

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

dan moet je effe kijken op je remreservoir ofdat daar aan de zeikant een slang aan vastzit die naar je hoofdcilinder van je koppeling gaat,er kan ook een apart niveaupotje zitten,maar dacht niet bij peugeot of je kijkt effe in de auto ofdat er aan je koppelingspedaal een kabel zit of een drukstift.
het kan namenlijk zijn dat je vloeistof verlies hebt via je koppeling bediening.
en als hij via je rembekrachtiger vloeistof wegzuipt kun je zien door effe de vacuum leiding uit je rembekrachtiger te trekken en kijken of hij nat is,en is je remcilinder bij je pedaal niet nat??

aardbei64 (0), 16 jaar geleden

bij het pedaal is die droog. vacuumleiding probeer ik straks.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en als je nu flink op je rempedaal drukt zakt deze dan weg of blijft hij op druk,als hij wegzakt en je herhaalt dit enkele keren en je hebt een lekkage naar buiten moet je het ergens nat zien worden

aardbei64 (0), 16 jaar geleden

druk blijft goed op het pedaal staan.
zakt 100% zeker niet weg

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en koppeling hydraulisch???

aardbei64 (0), 16 jaar geleden

dat kan ik nog niet zien, auto staat nu niet bij huis, om 17;00 uur is die weer terug.

306 cabrio (0) PRO, 16 jaar geleden

Koppeling is niet hydraulisch!

aardbei64 (0), 16 jaar geleden

na dat ik enkele keren goed hard op het pedaal ben gaan staan is het kleine lekje zichtbbaar geworden, het is (toch) een wielrem cilinder ( rechts achter)

iig bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum