auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: Ombouw peugeot gti 1.9 naar mi16

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 gti

Ik heb laatst mijn motor in de soep gedraaid, nu wil ik er een nieuwe motor in hangen,
en heb nu een blok van een peugeot 405 mi16 op het oog,
nu wil ik weten of ik de kabelboom ook moet vervangen of dat mijn huidige kabelboom
het zelfde is???????
m.v.g

Geplaatst door

post (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het lijkt mij dat zowel de computer als de kabelboom vervangen zullen moeten worden. Als je even googeled vind je best veel site's waar over dit onderwerp informatie te vinden is. Ik heb al een aantal 205-en met een mi16 motor gezien. Het kan erin, maar onderschat de hoeveelheid werk niet. Tevens wordt de betrouwbaarheid van de wagen er niet beter op en zal het best veel kosten met zich mee brengen.

Wat is er mis met de motor van de 205? Kun je die niet beter repareren of vervangen? Dat gaat natuurlijk eenvoudiger, alhoewel het een lastige motor is om aan te werken (in een 205) vind ik zelf. De waarde van de 205 met een mi16 motor zal niet meer zijn dan met een originele 1.9 motor. En ik denk dat ie met een mi16 motor uiteindelijk erg moeilijk te verkopen zal zijn.

wkhoek 0
badge

16 jaar

je moet de kabelboom van de 405 hebben en dan alles doormeten.
de kabelboom moet je op de stekkers achter het dashbord kastje aansluiten.
heb het zelf nu 2 keer gedaan, het is goed te doen.

mvg edo

edo_berghorst 0
badge

16 jaar

Ik heb eens een mi16 blok in een 87er 205 gti 1.9 ingebouwd samen met een collega. Een leuke klus (was een race auto). Maar zeer veel werk. Je moet ook eigenlijk de versnellingsbak hebben. Want de overbrengingverhouding is anders. De Mi 16 motor gaat n.l. tot 7000 toeren en de 8 klepper maar tot 6000.
Verder heb je de kabelboom en de motor injektie computer nodig. De sensors voor het instrumentenpaneel kun je na wat puzzelen wel weer aansluiten op de originele kabelboom van de 205. De 87er had nog een motor management lampje dus hebben we daar maar het remblokslijtage indicator lampje voor gebruikt.
Als je het goed doet is de auto welbetrouwbaar. je moet best veel aanpassingen doen aan slangen van het koelsysteem, radiateur,de uitlaat, en luchtinlaatsysteem.
Met het originele spruitstuk van de 1.9 mi 16 moet je radiateur naar voren, maar er zijn bedrijven die ingekorte inlaat spruitstukken leveren zodat je wat dat betrefd wel wat werk bespaart.

Dus wat betrefd je vraag over de kabelboom, er is een losse kabelboom voor de de motorinjektie computer en een kabel die door de motor ruimte loopt voor de organen die niet op de computer zitten aangesloten zoals sensors voor olie en water temperatuur ,startmotoren dynamo etc. De losse kabelboom moet je dus hebben van de 405.

Het is wel een uitdaging om zoiets te doen maar hij wordt er niet meer waard van, eerder minder. Een mooie orignele is denk een betere optie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.