close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: wel spanning

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

ik heb het volgende probleem met mijn 205 van 94 ik heb soms wel soms niet spanning op mijn achteruit verwarming en opde claxon,maar ook als ik wel spanning heb (dit controlleer ik met een spanningzoeker)dan nog werker de claxon en achterruit niet ,kan het zijn dat er teweinig spanning op komt? of slachte massa?verder werkt alles in de auto wel.
claxon en achterruitverwarming zitten oip de zelfde zekering en deze is goed.
wie heeft een idee

Geplaatst door

rohs (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat je zeer zeker eerst effe moet doen, kijken of je massa goed is natuurlijk het kan natuurlijk best zijn dat je claxon al langer kapot is of je achteruitverwarming maar dat je dit niet is opgevallen ,en nu toevallig samen valt,ikzelf zou eerst kijken of mijn claxon spanning heeft eventueel effe een lampje opaansluiten en claxon los,deze kan natuurlijk kapot zijn anders de claxon effwe loshalen en direct op accu houden,eerst een dan het ander,en te weinig spanning kun je opsporen met een simpel multimetertje,maar te weinig spanning heb ik mijn twijfels over,voor je achterruit,kan een massa zijn of je relais

bedankt robby

ik had al geprobeerd of de claxon het doet op de accu polen en dan werkt hij wel,ik heb eigenlijk geen idee of er voor elke zekering een apparte massa is maar ook als ik de de stekker van de claxon gewoon laat zitten en de massa van de accu pool gebruik doet de claxon het niet.

grtx richard

rohs 0

16 jaar

je zekering doen niets met massa,zitten er op jou claxon 2 draden,het is namenlijk mogelijk dat je massa geschakeld is en niet je plus,dan staat er konstant spanning op je claxon maar treed pas in werking als de massa verbonden wordt meet eens effe met je spanningzoekertje op de claxon of er op een draad spanning staat zonder te claxoneren,

hoi robby

ik heb gemeten en er staat geen spanning op er zit ook maar 1 draad aan en de massa haald hij door de scroef vast te maken aan het carosserie,ik heb zelf het idee dat er iets in mij zekering kast niet goed is namelijk:
soms heb ik wel spanning op de claxon alleen te weinig op dat moment heb ik ook spanning op de achterruitverwarming(zelfde zekering)maar ook daar te weinig spanning als ik de plus van mijn accu rechtstreeks verbind met de claxon werkt deze wel.

rohs 0

16 jaar

harstikke goed je hebt dus een draad dat is inderdaad de plus,dan denk ik dat er een relais de boosdoener is.meestal wordt je claxon en achteruit verwarming gestuurd door een relais, omdat deze behoorlijk veel spanning wegtrekken zouden de contacten van de schakelaar snel verbranden en wordt er een relais aangestuurd die deze spanning wel kan hebben,en het kan goed zijn dat bij jou peugeot dit een en dezelfde relais is,ik hoop dat een peugeot freak je kan vertellen welk relais.ik kan dat van hieruit niet zien,wat je kan doen is je claxon losgooien dan claxoneren dan hoor je hoogstwaarschijnlijk wel een relais klikken.idem dito met je achteruit verwarming hoor je niks klikken met het aanzetten in je zekeringkast??

claxon heeft geen relais, achterruit verwarming wel.

wkhoek 0
badge

16 jaar

hallo
bedankt voor juillie reacties waarschijnlijk heeft er een slecht contakt in de printplaats van de zekeringskast gezeten.
Ik heb een andere zekerings kast van de sloop gehaald enb die geplaatst en zowel claxon als achterruitverwarming doen het weer.
bedankt voor het meedenken.

rohs 0

16 jaar

goed gedaan! (en bedankt voor het plaatsen van de oplossing)

wkhoek 0
badge

16 jaar

goed zo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.